lørdag den 17. november 2018

Armbånd

det armbånd
 Noget der er billigere end at købe færdigpakkede perler i hobbybutikker er at kikke lidt på smykkerne i genbrug og på stærkt nedsatte varer i butikkerne
Et alm elastikarmbånd med de trekantede "sølvperler" 3 gange rundt om håndledet kostede 25kr det var mange perler for de penge....
Den elastiske smykketråd armbåndet var lavet på var en dårlig kvalitet der mørnede efter kort tid men så var de jo grundlag for at lave et andet af de perler

Jeg satte dem sammen med alm sorte små perler efter ….yes I know….en You Tube DIY
Jeg havde ikke trekantede perler nok til fuld bredde som skulle ha endt med kun en sort perle i sidste række, men jeg synes ikke det gør så meget da bredden passer bedre til min smag uden de sidste rækker perler



Barndommens timer med perler og tråd blev lige opfrisket da jeg fandt en gratis opskrift på Pinterest med den søde lille blomsterlænke
Jeg lavede to, meningen var jeg ville sætte dem sammen så det ikke er så smalt på mit "voksne" håndled men jeg tror måske det er pænest med dem hver for sig så man kan bruge dem stykvis eller sammen efter behag

Når det er på plads kommer der lås på

Imens jeg tænker tegner og farver et barnebarn på egne farver til et hun gerne vil ha da det armbånd hun fik for 3 år siden er blevet for lille

så opskriften er ikke gemt langt væk



desværre hører der til min sygdom også mange søvnløse nætter....derfor er Pinterest og You Tube en guds gave for mig...ind imellem ender det med input der udløser omgående behov for at kikke på hylderne om materialerne er for hånden

de var de i dette tilfælde og 1½ time efter havde jeg lavet dette armbånd

små rødlilla 4mm Bicones , lilla "grønlænderperler" en klo-lås en lille lænke fra et kasseret smykke tråd og wupti


Ingen kommentarer:

Send en kommentar