søndag den 1. november 2015

Perle-armbånd

Nogen gange skal man vare sin mund, ellers ryger man ind i ekstra arbejde. 

Pyt når bare man ser et par små glade ansigter, så er det jo løn i sig selv.

Armbåndet lavede jeg i sommerhuset i uge 42.
Jeg kan ikke linke til billedet jeg fandt på nettet, da jeg ikke er sikker på man må "nuppe" billeder inde påd en Amerikanske shop, hvor jeg fandt min inspiration.

Armbåndet der blev solgt som kit, var lavet i Swarovski-krystaller.

For at lave en kladde til udregning af hvor mange jeg skulle bruge (de er for dyre "bare" at indkøbe med løs hånd) syede jeg en billig model i 20år gamle hvide perler som erstatning for de runde swarovski-krystaller en arvet rest grønlænderperler erstatter seedbeads, og de lyserøde skulle ha været "bicone-formet" swarovski 
Resultatet blev at de lyserøde flaner..enten er de for store eller også giver det en betydning at de skulle være kantet ?
Egentlig skulle perlerne tilbage i posen efter udregning af hvor mange af hver der skulle indkøbes, men der kom en bette 8-årig forbi....og nu pynter min udregningsmodel på hendes arm, efter den blev rettet til..

Lillesøster skulle også ha så lynhurtigt aftenen før vi skulle til barnedåb fik jeg syet et bette armbånd i grønlænderperler fra støvlekassen der er propfyldt af arvede perler i stor stil...

Hurra for mine lagerhylder ;O) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar