lørdag den 14. november 2015

Handbag card

Vores datter fyldte 31år. Igen var vi ude i pengegave

Kortet blev en lille håndtaske.

Taskens lukkeklap er klippet med en saks efter den er tegnet op langs den die der er brugt til den påklæbte deko (Spelbinders S2.098) som er stanset ud af en rest karton med avistryk, sværtet med Distress ink (walnut stain)
Derpå limet et bundt snor og nogle få blomster med stilkene dækket under en brun organza-sløjfe
Klappen skulle lukkes til med en lille magnet, det havde jeg så ikke lige så jeg klippede et lille stykke Velcro bånd og limede på med limpistolen, det fungerer fint.

Halvperler og stickers til pynt. og klappen blev tegnet op langs kanten med Stickles (Chinnemon)



Hanken er et satin bånd, den er limet til indvendig øverst på klappens inderside, med stærk dobbelklæbende tape, jeg har dækket bånd-enderne med et stykke karton, på samme mål som fladen, hvor hanken går ned i tasken.

Tæt dækket af stærk dobbelt klæbende tape fæstes klappen til bagsiden af tasken når den er foldet sammen..for en gang skyld måtte gemalen holde for mig og ikke omvendt, da jeg som skrevet senere fik den lavet for tykmavet  ;O)


Alle kanter på tasken ud- og indvendigt er sværtet med Distress Ink Old paper og på yderste kant  Walnut stain

Og selvfølgelig er der udelukkende brugtvstjernemønstret karton. Datteren er pjattet med stjerner på ALT det være sig  på tøj, tatoveringer og neglelaks-dimserier også.


Set fra enden, kan man se hvordan tasken foldes sammen, og holdes fast under klappen.

Her er vist lige plads til en lille sød historie også:

Et par børnebørn kikkede ind mens jeg fiflede med kortet, de var lidt benovet over at jeg kunne lave en taske men den 8-årige sagde lidt bebrejdende "nahj altså Bedste, vil du godt give den væk når den er blevet så beskidt"

Tror ikke lige hun ser noget særligt i at sværte kanter på kartonstykkerne ;O)





Inden i har jeg valgt kun at pynte de midterste felter, de andre lukker ind for at forme taskens side/ender, så den kan lukkes sammen, og skal ligge tæt.

For sent opdagede jeg at det ville være bedre med blomster-feltet i midten (der er mest plads)  de to andre felter  ville gi mere plads til de indfoldede stykker, men jeg fik da lukket, endda uden noget blev mast.

Felterne midt i øverst og nederst er embosset i big shot med folderen Tied Together (Couture Creations) og pyntet med halvperler
Pengene sidder fast med en strop lavet med die (6002/0149) fra Joy Crafts

Lidt bladmotiver fra et stickers ark pynter i sidefelterne



 Skrivefeltet er en tag der er klippet lidt smallere og sværtet med Walnut stain

Blade under dekorationen er blandet blade-dies af hvad jeg nu har
Buketten er købte blomster og pyntet med Stickles (Diamond), det hele placeret på 3 store blade fra en lysmanchet som er penslet over med Glitter Glaze.



















Ingen kommentarer:

Send en kommentar