onsdag den 7. november 2018

Twisted pop up kort

Det var en lidt kringlet sag at få mekanismen. der popper de 4 små billeder op. til at virke helt rigtigt.

Først da jeg løb over en beskrivelse. hvor man kun brugte en smal bane under kortene og ikke en  der var sammenhængende med indlæggene i basiskortet fik jeg det til at virke fint

Jeg har farvet de 3 stempeltryk inden i kortet med copic og givet dem liv med forskellige stickles og glimmerpenne , skyggerne under parret er distress ink

Jeg googlede citater på nettet og fandt et jeg kunne bruge, i Paint-programmet på min PC fik jeg skrift-type og størrelse til at passe og printede den ud, det er første gang jeg har været så moderne og ikke skulle kassere flere forkerte forsøg  før jeg fik et færdigt og pænt resultat.

lukket ser kortet ud som alle andre kort jeg har brugt kvistkarton som basiskort 1. layer er brun karton 2,layer har fået flossede kanter og hjørnerne er bøjet over en træ-strikkepind efter det er sværtet med 2 forskellige brun og duppet tilfældigt med en gul/kobber på kanten

bølgepap blev revet i hånden til det passede til de die -cuts jeg ville bruge.inden det hele blev limet på plads fik bølgepappet en omgang acrylmaling enkelte dråber hvid, brun og guld der blev penslet ret tilfældigt ud på fladen. da malingen var tør dryssede jeg lidt hvid- og guld embossingpulver på de samme farver acryl så det blev lidt mere rustikt,  en sort glimmerkant om hele bølgepappet

Mens malingen tørrede kom jeg få limstrejf på baggrunden  trykkede folie på i guldfarve.
Gitteret bag bølgepappet er også en die
bølgepap og "manden" er limet på med flydende lim mens butterfly og blomster blev limet med limpistol jeg er altid bange for de falder af...

Jeg har brugt færdige blomster og de sædvanlige rosenblade
tillykke og 60 er sværtet over med Wink of stella
For guldfolien ikke bare skulle ligne pletter satte jeg guld-halvperler på også

Et yderst spændende kort at lave og det kunne sagtens tænkes at twisted pop up kunne blive igen en anden gang 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar