tirsdag den 30. april 2019

Indbydelser dametasken


 Allerførst må det nok lige være på sin plads med en "langt-indlæg-alarm"

Næste fødselsdag jeg holder bliver en rund en af slagsen
Derfor har jeg haft karton og lim md på påske-camping og er nu færdig med at levere indbydelser
Mine indbydelser er en lille kopi af det mine egne tasker normalt indeholder og den gennemskuede de fleste
Jeg har studeret alle(tror jeg) de tutter der er på Pinterest med dametasker og faldt for en hvor man ikke bruger et helt 30 x 30 cm  karton pr taske jeg fik 2 ud af hver ark dvs jeg har mest brugt rester og de ark der har en farve/mønster der ikke er så god til de kort jeg foretrækker at
 lave
størrelsen er lavet efter de 30cm skulle kunne nå rundt om bunden der er en lille æske og så lige ha en lille limkant
jeg har brugt den stærke røde dobbeltklæb til at fæstne siden på bunden så slipper man for tørretidbåndene foroven og forneden samt indeni er limet med flydende lim for at den så kunne fin-


justeres lidt om nødvendigt 
klappen til hanken, lommen og svirvlen er skåret på Big shot og blomsten er købt  3 små perler og en af mine evindelige huskesedler er sat i lommen 

kanken valgte jeg at lave med bånd som jeg har masser af 7cm pr hank limet med enden fast på bagsiden af den lille firkant gennem en eyeleth 
 Da det jo skulle illudere MIN taske måtte den jo indeholde spindemateriale

Så jeg har lavet en lille pose af mønstret papir efter en youtube video "gavepose diy"
heri stak jeg en lille tot uld godt teset op så en lille biitte tot kan fylde rigtig meget


puha det var slemt at gi uld væk og vide det ikke bliver brugt hi hi

 Et strikketøj er også en selvfølge i min taske godt nok ikke nogensinde på to pinde men det var altså mest dekorativt

et par små grillspyd klippet i rette længde
2 små flamingokugler limet på enden og malet med rød akrylmaling

Lilla bomuldsgarn rullet i en lille garnbold og med en stor nål trak jeg enden gennem garnnøglet for at låse den fast så den kan hænge ud over kanten på tasken

Pindene stikkes bare gennem nøglet der sidder de fast nok uden lim
 Den lille saks er en die jeg husker ikke hvorfra
den er skåret ud af sølvkarton . bagsiden har jeg sat alufolie på mest for at stille mig selv tilfreds

målebåndet er et alm gammeldaws målebånd der er lagt i kopimaskinen og foldet kan man ikke se det ikke er længere end en A4 side er lang
en lille elastik holder det sammen og saksen er limet på med limpistolen for at gøre det lidt dekorativt


Spindebogen er ikke ret tit med i tasken men en strikkeopskrift er svær at gengive så det blev et lille  omslag
lavet af noget plastik agtigt jeg ikke aner hvor jeg har fået fra

Titlen på bogen var jeg lidt i tvivl om da------
--- den jo egentlig skulle hedde "indbydelse"

For den indeholder nemlig indbydelsen foldet ned og stoppet ind i bogen
Hvilket så har bestemt størrelsen på omslaget af bogen


 Helt sikkert er det at der på bunden af min taske drysser rundt med rigeligt af sukkersødt og maskemarkører
De sidste får jeg gerne et par stykker af tilbage hver gang vi besøger børnene så har de fundet dem under sofaen eller mellem hynderne

slikken er bare en nødvendighed...sæt man går sukkerkold..Her skulle bruges en englehovede med stor glorie....
Til slut lidt brugt karamelpapir, for man har jo næsten altid været lidt sukkerkold på turen ud....


Det hele  blev lagt lidt løst ned så det fylder godt og ulden stikker lidt op over kanten

det tog lige lidt tid af få de 12 tasker limet sammen men da jeg fik tawet gik det faktisk rigtig fint fremad

Ingen kommentarer:

Send en kommentar