tirsdag den 9. april 2019

Bordkort

Svigermor skal holde fødselsdag, og mit bidrag til festens forberedelse er blevet til bordkort der gerne skulle give hende et lille prej om  hvor glade vi er for de mange karklude hun fremstiller med lynets hast til både børn og børnebørn

Kortet er lavet ud fra stemplet fra THREE SCOOPS " strikket med kærlighed " (Gavlhuset)
først trykkede jeg med embossing sværte på sølvkarton og embossede med sort pulver og varmepistolen

Der er ingen die til stemplet, så der var ingen vej udenom jeg gik i gang med en alm saks

Derefter kom jeg knoppen på enden af hver strikkepind med 3D-liner og lagde dem til tørre mens jeg lavede resten

Samme stempel blev brugt igen denne gang med focus på strikketøjet i rødt karton og med sort Memento sværte, Jeg fravalgte min første ide om også at embosse med sort, for ikke at tage focus fra tallene der skulle midt derpå
Heller ikke her var der andet end hånd og saks til hjælp og efter de første 25 klip var jeg dumdristig nok til at prøve lige at stille stopuret …… 3.21 sek,  til 1 klip ….jeg havde 71 klip ..... og ømme fingre da jeg var færdig

 Tallene er til gengæld skåret på den lyserøde Frue Big Shot med Tim Holtz Alterations (Gavlhuset) jeg brugte resterne fra strikkepindene

Det hele er limet sammen  med flydende Nuvo lim. men det er svært at få det til at bide på solv-kartonens glatte flade

Selve de hvide bordkort er skåret 10 X 7 cm og falset ved 4 cm så de står skråt-hældende bagover

klippet er limet fast med en strimmel dobbeltklæbende lim efter navnene er skrevet på

Og så lige til sidst et pralebillede af dem alle 72 bordkort på en gang

Ingen kommentarer:

Send en kommentar