tirsdag den 19. februar 2019

Fiberbytterunden i Spindeforeningen



Temaet var "Vinter"

Ordet vinter giver mig billedet af høj høj blødt ubetrådte snedriver der ligger under vintersolen og lyner og  blinker med frostklare diamantglimt og blålige farver op mod vintersolen

Så jeg satte hvid Merino/såne finuld på kartetromlen og glimtede løs med turkis Bambus, en blå luxusblanding bestående af 60% merino 20% alpakka 20% silke,
Da jeg ikke lige havde diamanter til lageret  blev det glimt af en sølvtråd jeg klippede i ca 2ocm lange tråde og kørte direkte på tromlen

Det hele fik 3-4 omgange i tynde lag gennem karteren så de blå toner blev mere og mere visket ud



Selv er jeg meget tilfreds med blandingen  og synes det fik lige det rette "vinter"-udtryk jeg søgte

Jeg skrev en lille hilsen og lagde en Bounty bar ved...sidder vi ikke de fleste af os og længes efter en lille varm sydhavsø når vinteren i Danmark er allermest streng











Tilbage (fra en anden) modtog jeg disse tre skønne fibre

Den smukke stålgrå er uvasket råuld af en fårerase der er en blanding af Gotland/finulds får

Det er himmelsk blødt og noget så fint krøllet
Der var vedlagt vaskeanvisning og en note om at det er er godt at spinde uvasket, den tror jeg jeg vil følge, men ved ikke lige hvad jeg laver ud af det endnu

De to andre fibre er fra World of wool
Den  n til h er med glimmer
Igen i år var det dejligt kreativt spændende at være med i bytterunden vi var kun 9 ud af ca 3oo medlemmer så det var hurtigt overstået med at modtage og vise frem inde i FB-gruppen

Jeg har det nok mest fornøjeligt med at fremstille det jeg sender. men blev glad for at modtage den skønne råuld , mens det andet er lidt uden for min farveskala hvilket også er sjovt med lidt ufordring der
Alt i alt var bytterunden igen denne gang en succes for mig  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar