søndag den 28. juni 2020

Kort udfordring Maj

Kortudfordringens tema lød " sølvbryllups kort"

Jeg var rimelig sikker på jeg ville bruge de sjove stempler jeg har der meget bestemt udtrykker at livet IKKE behøver være kedeligt selv om man bliver lidt grå i toppen

Kortet skulle derfor være et Twistet pop up-kort. der ville levne plads til 4 stempeltryk
Dem startede jeg med at trykke på copicmarker papir og farvelægge med copic
jeg begyndet med det indvendige med anordningen til pop-up-funktionen, for at gøre den stabil valgte jeg at lave den i samme længdemål som kortet bredden er 4 X bredden på dien der er brugt til de stempler der sidder indeni kortet, plus en mm eller to til foldelinien

Ideen med æresporten opstod lidt hen af vejen da parret blev sat op på kortet, Baggrunden er bølgepap malet med acrylmaling pyntet med små kugler, sølvstænk og grov embossingpulver
Pladen over døren, tal og blomsterblade er dies
Blomsterne er færdigkøbte
Hunden en knap
Jeg har brugt sølv stickles og div penne til finesserne på stempeltrykkene samt glossy accent til brilleglas

Jeg var hundenervøs da mit kort blev vist frem i udfordringen, for det var ikke helt efter "kort-reglerne" men jeg kan godt li at lave de lidt grænseoverskridende kort og heldigvis blev de forstået som et godt grin og ikke en nedadvendt tommel



Mennnnn…



...da kortene bliver solgt til fordel for hospitalsklovnene synes jeg at et mere "almindeligt" kort var på sin plads også

Jeg har brugt min hjertepunch fra Panduros trio-sæt
Den sorte klippes ned næsten til bunden og bukket om til revers den hvide limes under
Pyntes efter smag, jeg valgte en butterfly
layeret er en murstens-agtig karton baggrunden er en , ret meget brugt, die
Hjerterne er sat forskudt "herren" påsat med flydende lim, "damen" med 3D puder
Jeg havde en gammel sølvrose, lavet som forsøg engang, den blev sat sammen med små blomster. en punch, farvet med distres ink 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar