fredag den 21. december 2018

Pakkespilsgaven








 Pakkespils-pakkerne til 10-20kr bliver tit nogle ret ensformige små ting ingen gider slæbe med hjem
I år har jeg slået to fluer med et smæk og afprøvet nogle teknikker jeg brændte for og endt med en lille æske med 5 små 10 x 10 cm kort med kuvert (som jeg glemte at få med på billedet, men det er helt alm små kuverter i ensfarvet kopipapir samme farve som dertilhørende kort)

Æsken er inspireret af Berit Rosenfeldts You tube, men dog ikke endt helt som den hun lavede
Men den holder jo kortene inde alligevel

Jeg har brugt et af de baggrundspapirer som jeg selv lavede af servietter til at pynte æsken med  på forsiden mens de andre flader  er dækket af hvid karton med juletræer på, også på indersiden af låget og den kant der er synlig når æsken er åben

 Da lukke-sekvensen fejlede valgte jeg at lime et bånd underne kartonflader og lukke med en sløjfe
De små blade er lavet med en punch og påsat de små røde halvperler



Alle 5 kort er skåret 10 x20cm sciret ved 10cm
1 Layer er 9½ x 9½ cm
2.layer er 9 x 9 cm 

her er der brugt 3 blå farver jeg har sværter med 3 blå farver på det øverste lag så der bliver lysere ind mod midten 

Englen er en tag der var med et krea-blad engang det er skygget med den mørkeste distress jeg brugte 
Forskellige små stjerner er stemplet på med embossing pad og sølv embossing pulver smeltet på  med min heat gun 
inden den store stjerne blev limet på med flydende lim gned jeg let hen over tjernerne med embossing padden og kom lidt glitrende klar pulver på og smeltede 
Stjernen er fundet i en pose blandet sager en venlig sjæl har givet mig 
Samme mål...brune og beige farver

Øverste layer er kobber metalic karton 
Desværre har jeg kun Stazon sværte i marineblå, og den teknik BLACK ICE som jeg har brugt på dette kort krævede en speciel sværte som jeg kun har i denne ene pad 
Jeg synes da det går an ;o)
Motivet er jo så stemplet med stazon, det er tørret med heat gun før jeg, med let hånd, trak en embossing pad ned over motivet i lange strøg,  klar embossing pulver smeltet på giver useende af islag når det er smeltet på 
Jeg synes ikke det kræver så meget pynt så et let organzabånd og 3 perler.



Grøn og guldkarton
øverste Layer distresset med pine green 

Et pandurostempel med er trykt med embossing pad den hvide embossingpulver er smeltet på 

Olivengrøn organza bånd og halvperler 










Rød/sort/ guld 
Nissen er et Panduro stempel, jeg har vist bare fået det sat skævt ….ubs 

Black ice teknik 

Jeg har farvet nissen med rød copic for at se om det blev udtværet af embossing sværten når det blev trukket over, det gjorde det ikke (så skulle jeg jo ha farvet paddehatten også) 
Jeg har kantet med den blå sværte for at udligne mod den drastiske sorte baggrund
Båndet er glimmer-guld ligeså de små perler





Sort/ rød/ sølv 
stadig black ice teknik

også her er der sværtet med stazon før jeg lagde "is-laget" 

Englens glorie er tegnet op med guld-tush 
Og vingerne er fremhævet med halogen embossing som laver et funklende skær 

glimmer-sølv bånd og små stjerner 


Black ice-teknikken er ikke gengivet helt billedmæssigt godt. jeg døjer med vinter-dagslyset, men det er bestemt en teknik jeg synes giver et meget finere udtryk end det egentlig kræver tid at lave 

Jeg er klar til pakkespil, håber min pakke kan bruges 
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar