fredag den 21. december 2018

Kortudfording December 2018

Tema for December udfordringen: jul/nytår  kortet skal laves som Z-fold card

Mit bidrag er på julegrøn basis 15X15cm fronten er scoret på midten

Til det firkantede stykke  der "stikker ud" har jeg valgt et stykke plastic af de stykker jeg har gemt fra emballager , da jeg ikke ønskede at lave kant på gemte jeg limkanten bag båndet

Baggrundspapiret har jeg valgt i en gammel blok fra Panduro med vinter-sider
Båndet er fra søstrene Grene
Og alle tre dies er købt over Wish. nissen- og rensdyr-dien består af små dele, som egner sig godt til at få renset ud i  restekassen med
inden jeg limede sammen har jeg prøvet at lave lidt figur med distress ink walnut stain
Panduro juleblok har sider med glimmerkarton her skar jeg en "bakketop" der er limet direkte på plasticstykket med dobbelt klæbende tape, de to figurer er sat på med 3Dpuder

De små stjerner er lavet med et sne-stempel i stedet for at bruge sværte,  smurte jeg flydende lim ud på et stykke papir og dyppede stemplet i det stempeltryk satte jeg folie på. det giver de fineste små stjerner over hele himmelen
Den store stjerne var fra gemmerne og vist engang med i en krea-pose indkøbt i Lidl
Hvid akrylmaling fortyndet med vand blev fistet på med en pensel så der kom sne både på figurerne og baggrunden med byen

med hulpunchen kom der hul gennem begge lag papir og båndet så en brad kunne holde den lille fane med julehilsenen

Mistelten er skåret ud af en indfarvet stykke papir hvor der er brugt af de grønne distress farver til jeg fik den farve jeg synes passede  bærrene er 2 str. halvperler

Benene på den brads er gemt under et hvidt stykke karton sat ind som skrivefelt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar