lørdag den 16. juli 2016

Aktiv ferie

Forleden så jeg et hæklet babytæppe i  en FB-grupppe, hæklet i C2C
Det anede jeg ikke hvad er, måske fordi hækling ikke har min første prioritet, men google kan jeg og så er det at det bliver farligt..
C2C = corner to corner = fra hjørne til hjørne
altså man starter i et hjørne og hækler tværs over sit diagram

Selvfølgelig måtte jeg da liiiiigeeee prøve

Igen blev det billige Bombo Acrylgarn brugt, i fald det nu mislykkedes.
Og hånden på hjertet jeg opgav et par gange undervejs, men jeg har så svært ved at gi mig så jeg kom til ende, selv om jeg har været en del tilbage igen


 Jeg fandt endelig rytmen, problemet var at jeg havde fået mit arbejde spejlvendt i forhold til diagrammet (begyndt på vrangsiden) samtidig med jeg skulle arbejde på tværs af diagrmmet, og derfor ikke kunne bruge min linial på mønsterarket.

Papir og blyant og strege ud som man kom frem, på gammeldaws vis hjalp på mit problem

Jeg opfandt selv en kant..

Og voila,  et lille dukkevognstæppe er færdigt

Der er mange ender at sy ind, det klarede jeg i bilen frem til sommerhuset vi skulle være i
I sommerhuset var der god tid til håndarbejde, ind mellem de aktiviteter vi kørte til...

En regnbyge satte stopper for mit intasia strik da mit sværte fra printeren ikke kunne li at blive vådt
jeg kunne ikke skelne de gule og orange farver, og da det ville være dødssynd at lave noget forkert på seriøs ting som en arbejdsmaskine på en drengetrøje måtte jeg ty til andre midler
Det blev igen det billige Bombo Acryl-garn

Oliver var vild med ideen om at hæklet tæppe i C2C så vi fandt et mønster på hans elskede Olaf og fulgtes ad ned i MENY og fandt garn i de rigtige farver...

Erfaring er en god ting i livet...så Olaf gror langsomt frem ved hjælp af blyant og afstregningsmetoden..

Det passede lige med det ensfarvede hjørne og afstanden fra sommerhuset til Randers Regnskov ;O) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar