torsdag den 7. juli 2016

Paper Piecing kort


 Alt hvad Clara ønsker sig skal der være hest på, så derfor også på kortet.

Det er enormt afstressende at sidde og klippe efter bogen -201 Paper Piecing patterns- her fandt jeg den søde enhjørning.
Samtidigt får jeg brugt af min reste-kasse.

Kortet er ca 21x11cm bestemt ud fra figuren.

Baggrunden er sværtet som henholdsvis "himmel og græs" med Distress Ink i farverne Bundled sage, Pine nedles, Faded Jeans og chipped sapphire, for ekstra spil tegnede jeg krusseduller bag dyret med Eucalyptus og Green Stickles
"Ri-sting" tegnet med en sort glimmer gel-pen

Hesten er klippet i gavepapir med glimmer og shine effekt. det øvrige er genbrug fra reste-kassen

Når alle dele er klippet ud limes de på sort papir/karton. Jeg limer først kun på midten af hver klip, så kan man altid lige putte noget under et lag, hvis man har kløjset i rækkefølgen til sidst limes det hele rigtigt fast og der tegnes streger, og her krøller i man og hale

Solen, et træstempel (søstrene Grene) stemplet med rødt sværte på en stump gul karton og "tegnet op" med Stickles Orange Peel, Fruit punch og Pink på læberne Chinnamons. klippes ud og monteres med 3D-pude

Øjet er en sort Halv-perle
Hvid Posca som High light i øjet og på hovene


 Hunden blev lidt væk der inde bagved, jeg prøvede at fremhæve den ved at sætte silke-sløjfe over den der var på glansbilledet i førevejen med min limpistol

Til sidst similie i lyserød

Ingen kommentarer:

Send en kommentar