lørdag den 16. juli 2016

Nordiske Masker Bluse med guldtråd

 På Saltum uldfestival 2016 forelskede jeg mig totalt i en bluse som damen i Nordiske Maskers bod var klædt i,
Den kunne købes som kit, men var i den dyre ende af hvad min pengepung kunne strække... meeen jeg havde jo min Elisabeth dobbeltsnors rok med, fordi jeg havde solgt den til en "kollega" fra spindeforeningen...så jeg lod forelskelsen råde og købte for en gang skyld garn til mig selv.

Opstarten var noget drilsk, da der er brugt en opslåning jeg ikke kendte, og jeg er ikke god til at læse mig frem efter en skrevet anvisning.
Stor ros til Tine fra Nordiske masker, som lovede mig at gelejde mig frem, Det endte med et videoklip på FB og dét kunne jeg forstå.
Ribben er meget køn, men jeg synes altså den vil rulle,den rib  mønsteret lyder på, har jeg heller ikke mødt før



Jeg har aldrig selv udtænkt det at bruge den glimtende hækle-guld-tråd i strik, og mens jeg sad og nørklede fik jeg meget inspiration til hjemmespind og sølv-guld-eller-anden-glimmer-tråd i mange andre sammenhæng senere

Blusen er med 3/4 lange ærmer, det brøs jeg mig ikke om i strik så jeg strikkede et mønster mere end diagrammet viste.
Havde jeg bare vidst der var SÅ meget garn til overs ville jeg ha strikket  endnu længere, jeg bruger nemlig kun strik hvis det skal varme og såfinder jeg  det ikke rart med frie håndled, men da jeg havde øget længden i bullen også turde jeg ikke bruge mere garn på ærmerne samtidig.

Det kunne jeg sagtens ha' gjort, set i bakspejlet.

Jeg tror det bliver en fin fin trøje/bluse i forteltet i sommer





3 kommentarer:

  1. Så flot en trøje
    Jeg er også i gang med sidder fast oppe ved halsribben. Forstår ikke hbordan jeg gør så den bliver dobbelt
    Kan du hjælpe så skriv til mig på annie@hartvig-pedersen.dk
    Jeg vil meget gerne gøre den færdig

    SvarSlet
  2. Jeg er interesseret i mønstret til fineste trøje

    SvarSlet
  3. Opskriften er et købemønster så jeg kan kun henvise til Nordiske masker de har netshop og er på facebook

    SvarSlet