onsdag den 23. december 2015

Kunstdugen endelig færdig


På facebook var der en der havde lagt et billede ind af noget der lå til skue på en smuk smuk kunststrikket dug, jeg skrev og spurgte om hvorfra mønsteret var fundet, og sørme om ikke hun var så sød at hun sendte mig en kopi af sit mønster

Jeg var i gemmerne og fandt en rest hækle-bomuldsgarn det viste sig at være et dumt valg da det garn ikke var til at få igen i min lokale garnhandel (og når det ikke er købt der husker jeg ikke hvor det er fra)
Altså måtte jeg om igen..





Et billede undervejs, giver indtryk af hvor mange maskemarkører der bruges.

Maskemarkører, og tælle tælle tælle..

Jeg er ikke så pertentlig at jeg piller op hvis m-antallet ikke passer når jeg tæller på den række der kun strikkes r, her fifler jeg en maske op hvis jeg har glemt en slå-om-maske, og og ellers passer det til HVIS DET KAN GØRES UDEN DET SES,...ellers er det op og om...og der skal siges at så taler vi om ca 12oom på den sidste 1/3




Lige efter ovenstående billede var taget knækkede min pind .......(og der blev ikke sagt ord for børneører)....


Indrømmet så havde jeg alt alt for mange m på de 80cm, og har lært at man skal skubbe maskerne ikke hive pinden.....fy og føj.....

ca 30 m-markører hvoraf den der markerede omg-beg/slut smuttede på gulvet sammen med det 1200m hvoraf omslag og 3-sammenstrikekde m løb et par pinde ned...den rene elendighed..

Jeg havde ikke en ny pind nr 2 der var lang nok så jeg måtte samle op på p 2½  som gav et par m mere jeg var nødsaget til at pille op længere nede for at give elasticiteten garnet mangler når det er bomuldsgarn


Puha på den igen efter indkøb af ny 1oocm  pind nr 2



færdig arbejde med afhæklet kant, indsyede ender

en let vaske og opnåling på en stor skumgummimadras


Hader stort den der jorbærplukkerstilling når man må ligge på gulvet og blokke sine ting, der er for store til bordet





Aftenlyset tryller en anden farve frem, og egentlig den mest en mellemting mellem de to viste..

Her er dugen blokket og færdig til brug

Det er lige fasinerende hver gang man ser hvor meget det betyder at blokke





Mønsteret er fra Alt om hånbdarbejde nr 1 1993 og jeg har fået bladet skaffet hjem fra biblioteket da jeg fik nødvendigt at kopiere mønsterdiagrammet op i mere se-venlig størrelse



Jeg er allerede gået i gang med nr 2 af samme slags, da min svigerinde fik et behov af at se den færdig ;O)











Ingen kommentarer:

Send en kommentar