onsdag den 23. december 2015

Acryl-garn

Vores lille genbrugsbutik får nogen gange garn ind, og ofte har det været "stigegarn", sådan kalder det det, og jeg ved faktisk ikke hvad det mere seriøse navn er.

På det første billede her er en rest i blomsterfarve jeg tog med til at lave et halssmykke af ........en dag.


Mit billede af garnet jeg har brugt på de følgende billeder herunder er blevet slettet ved et uheld, så derfor er der snydt lidt..

Normalt bruger jeg ikke acrylgarn, men sat sammen med en tynd tynd tråd Kid Mohair fra Hjertegarn (237m/25g) bliver det dejligt selvom det stadig giver fornemmelsen af "overvarme"





5ngl stigegarn og ca 2 ngl kid mohair på pind 5

Jeg har lavet et bredt halstørklæde er senere blev syet sammen til en ring.
Det rene tv-strik.

Erfaringen blev denne gang at stigegarn er "levende" dvs det bliver længere og smallere end det strik jeg lavede, når det bliver brugt..


Derfor.......





... blev det jeg regnede med skulle bæres som et slag der dækker skulderen og går ned i kryds foran og slutter omkring ryggen (det har sikkert et navn jeg ikke kender)
 så langt at det når under numsen i stedet for på ryggen.


Det dækker dog stadig skulderen













Og kan såmænd også bruges som slag med hue


Det er vist et af de færdige strikke-arbejder der får lov at komme med til trailermarked til sommer


2 kommentarer:

  1. Et Möbius-bånd? Sådan en ring som tvister? (det er et matematisk "fænomen", derfor kunne jeg ikke dy mig for at foreslå det :-) )

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender godt Möbius...men min tvister ikke, den er "bare" en ring ;O) Möbius er den ikke også strikket i en køre uden sammensyning ? det var i hvertfald derfor jeg valgte ikke at bruge navnet O)
      men tak for dit svar håber i alle 4 har det godt ;O)

      Slet