tirsdag den 5. januar 2016

Shaker-kort til Handy-manden

Først vil jeg ønske alle GODT NYTÅR

Her har vi knapt overstået julen før sønnens fødselsdag banker på den 27.  December.

Han har sit eget multiservice-firma, så masser af værktøj måtte være en selvfølge.

Kortet er lavet i grå og rødbrune farver som et shakerkort, med små hjerter som "drys" til at ryste med.

Jeg er ret vild med at anvende folie-tape til herrekort.
Denne gang har jeg lagt embossed den med en "Happy Brithday"-folder (kontor og papir) i Big shotten, malet den med sort acrylmaling (søstrene Grene) lader det tørre 5-8min og tørrer over med let med en serviet, lader den tørre helt op mens jeg forbereder de andre delt.


 Den lille håndværker.stempel er fra Panduro's lagersalg og en ud af flere Herremotiver i et sæt. Farvelagt med Copic Ciao, blenderpennen er brugt til at lave "tern" i skjorten.
Sluttede af med hvid Posca for at give liv i motivet.
Blomsterblade og stilk malet i frihånd og monteret små blomster-simili.

Brugte oval-die (Nellie Snellen MFD057) og monterede skumtape i to lag rundt om hullet, hvori de små hjerter (noget neglepynt, jeg har arvet efter min datter) blev lagt.
Jeg monterer altid et meget større plastic "vindue" end nødvendigt, for at ha en god limeflade til det der skal dække monteringen, da jeg ellers synes det kan være svært at få limen til at binde på plastic. Det bedste lim tror jeg er den stærke dobbelklæbende (den røde)

Tools Frame (Amys Design ADD 10028) Birthday (Marianne Design col 1349) monteres på den Embossede layer.

Værktøjet (Marianne Design LR0288) skåret to gange og klippet til, her brugte jeg ovalen jeg havde til overs til "metal"-delene. Værktøjet sættes på med 3D puder, til det er jeg glad for de små runde fra Karen-Marie klip


Et Handymann kort SKAL vel sættes fast med skrue-brads....
Og pyntes med Twine i stedet for tøset silkebånd ;O)

En "Tillykke" Stickers gør en sav lidt festligere...

Efter at ha sovet på det tilføjede jeg detaljen med at tegne "Birthday" op med en Stickels (Diamond)












Ingen kommentarer:

Send en kommentar