søndag den 31. januar 2016

Perle-armbånd


Et par aftener, mere skulle der ikke til for at få syet en bane af perler, som kunne nå om håndleddet.

Jeg har været i restekassen med perler igen.
Jeg kalder de brugte perler Grønlænderperler, faktisk ved jeg ikke helt om det er det rigtige navn eller om de hedder Toho-perler.
Uanset størrelsen på perlerne kan man bruge dette "Patch-work"-mønster, ved at regulere bredden ind efter perlerne.

Mit blev rigeligt bredt :o(


Jeg fundet et billede på Pinterest so jeg lod mig inspirere af.



Det er lidt svært at se på billedet, men jeg har lavet en lille "rulle" , 2 tern smallere end armbåndet, og syet på den ene ende
Modsatte ende syede jeg et lille bånd til at lukke rundt om rullen
Det har jeg lidt fortrudt, synes det er lidt for klodset....


Det er dejligt afstressende at sidde med perlerne og sætte farver sammen, og jeg tror det er min form for krussedulle-tegning som er så meget fremme for tiden, den dille tror jeg til gengæld aldrig jeg hopper på 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar