tirsdag den 19. januar 2016

Pippi Langstrømpe-kort

 Vores familie er beriget med en STOR Pippi-fan, så en 5-års fødselsdag må fejres med et Pippi Langstrømpe kort

Selve kortet er et enkelt kort med en ekstra forside af dobbeltsidet karton med opkradsede kanter, revet op på midten og brugt som "lomme" til Pippi

For et lidt piget look har jeg sværtet kanter med Versa Color farve Peony

Pink mosgummi i glimmerversionen (Lidl) Og den hvide oval er punch (Panduro) Jeg har døjet med at lime på glimmer-mosgummiet, mit bedste bud er limpistolen.

Limpistolen har også fæstet den færdigkøbte guldsmed (Netto)
Tillykke er en stickers


 Bag Pippe er der limet en rest transparent stribet papir.

Pippi Langstrømpe er lavet  efter en skabelon til lag-på-lag klip beregnet som et ophæng

Den sorte karton til grundmodel er alm karton mens jeg har været i restekassen til alle de andre små klip alle i tykkelse svarende til kulørt kopi-papir

Skoene er glinsende karton fra en reklameside





Jeg har lavet kortet på beregning af at Cecilie  vil nyde at se Pippi hænge i et hjørne af sit værelse..
Derfor fik hun en Eyelet banket lidt brutalt ind i hoved-toppen Orange som håret
Ekstra feminint touch er de "rigtige" sløjfer i fletningerne, satinbånd bundet på min uundværlige bow-maker (Heidiskreativehule.dk)
Halvperler som kraveknap og strømpeholder-knapper
Glimmerpenne har lavet lidt mønster på Lomme og lapper

Twine erstatter snørebåndene så der kan blive nogle fine lange ender til at dingle

Underbukserne fik pynt af halvperler formet som små blomster

Fregner, røde kinder og lidt kulør på næsen lavet med copic markere

Pippi Langstrømpe blev lidt kedelig bagpå i forhold til forsiden. Derfor det lidt mærkelige valg med også at sætte sløjfer på bagsiden

Et par forklædeknapper i halvperler og de små blomster på underbukserne



Voila, kort og ophæng i et..og den varme krammer og lysene i de glade øjne beviste at jeg havde ramt lige spot on ;O) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar