mandag den 3. februar 2014

Jeg er flyttet.

Selv om adressen er den samme, for jeg er flyttet ned i den anden ende af huset.Da sønnen boede hjemme fik han delt et tilstødende værelse i to. Her er jeg flyttet ned, så nu har jeg 1½ værelse til min rådighed. Og det er ikke en stump for meget ;O)

I det ½ værelse er hans klædeskabe blevet stående. her har jeg lukket mit malergrej inde, og "lagermaterialer" af tape,flamingo, puder som skal bruges til fyld,æsker der skal pyntes osv

skabet uden låge indeholder mit kniplegrej, det jeg ikke har solgt.

Øverst mine spinde-bøger og lidt af mit udstyr til at spinde med
Oven på skabet ligger alle mine spindematerialer i støvleæsker. Støvle- og skoæsker er et af mine frynsegoder fra min arbejdsprøvning. De er billige har en god størrelse og er funktionelle
På modsatte væg i det ½ værelse har jeg min reol med garn,
På bøjlen spundet garn jeg ikke har den ringeste viden om hvorfor jeg lavede andet end at det var sjovt ;O)

garnet er delt op i.: Hjemmespundet, garn til et formål lagt med opskrift, rester, osv

Kartemaskine og indpakningspapir har også plads her.


 Her er så mit hjørne hvor jeg har fået lyset ind fra rigtige side, og hvor gemalen har sat hylder op til alt mit Bling-bling som jeg er storforbruger af ;O)

Sko-opbevarings-ophænget er blevet plads for lim- og varmpistoler.
Kaninen er lavet af mosgummi og har påsat de søde og kærlige hilsner jeg har fået gennem tiden og som betyder meget for mig at lige kikke lidt på ind imellem når det er tiltrængt

Stolen har jeg fået af min mand i julegave og den er super, og kan indstillet i alle de retninger jeg har brug for.

Jeg mangler lidt sortering af mine bunker. Jeg er godt til at rive ud af blade, men ikke altid god til at få det lagt på plads...så meget af det der bliver gemt ryger ud igen, fordi det ved nærmere eftertanke ikke er relevant mere.
Det kaldes terapi, her i huset ;O)

Luplampen er også en gave fra min mand sådan en burde alle ha
Mine copic, mit Stickles og mine glimmerpenne er et must når jeg laver kort. I loooooooveeeeee dem ;O)

Den skønne torso arvede jeg efter sønnen, jeg har tilladt at gøre den lidt mere anstændig.
 Væggen ved enden af mit skrivebord indeholder blomster i glas fra brunede kartofler (vi har altså ikke selv spist dem alle) bånd, afbrudte arbejder

Stabelkasser med træstempler, skabeloner/stensils
Og alle mine silikonestempler nu sorteret i CD-covers..jeg fyldte 100 covers ...bom bom

Børnebørnene skal også ha lidt tidsfordriv, deres materialer af HAMA fjer og des lige har også plads her

 Igen er støvlekasser gode...og jeg bruger ikke penge på kasser og æsker, dem vil jeg hellere bruge til gode materialer, og det generer mig ikke at det ser rodet ud..det er et arbejdsværelse for mig, og jeg kan selv finde system i rodet, og flytter tit om og bruger nye kasser i andre størrelser

Papirer servietter, blade og bøger hører hjemme i dette hjørne
Bag døren og bag kontorstolen har jeg mit underskønne arkivskab jeg har arvet fra idrætsforeningen.Her er tætpakket af hængemapper.

Øverste skuffe alene har over 2000 kniplemønstre   2. skuffe har mere papir og karton. Delt op i ensfarvet papir, ensfarvet karton, mønsteret papir, mønsteret karton, Vellum, Asetate, Honnycomp osv
3. skuffe indeholder modeller og inspiration til alverdens ting såsom fimo, tegning, vinduesmaling, syede kort.
Nederste skuffe indeholder såmænd også kniplemønstre

Gemalen har det ganske grimt med mange huller i væggen.
Så han var ikke ubetinget glad for min ide med IKEA-stængerne til mine punches.
Vi indgik et kompromi en plade. Jeg var ikke hjemme da han satte pladen op, så malet var den ikke. Om den bliver har jeg ikke bestemt mig for endnu.
Puslebordet er fra min dagplejetid, et udmærket arbejdsbord når man skal stå her lægges til tørre, skæres  og limes.
Jeg har limet et målebånd fast på kanten.

Jeg er lidt af en nærrigpind. Dvs jeg har mange rester, og udklip, udrivninger osv fra blade og forrige arbejder.

Dem gemmer jeg her i frisørskabet.

Her er også alle de stempeltryk der er farvet men ikke brugt, blondeservietter, udstansninger der ikke blev brugt alligevel, papir til Irisfolding, paperpiecing
Færdige kort...Indkøbte kort med kuvert og sikker en masse mere jeg ikke lige husker
Sidst men bestemt ikke uvæsentligt...
Milles plads så jeg kan få arbejdsro.

Og nu hvor den står op af en varm radiator bliver den også brugt.

Sønnen har sat toningsfilm på alle vinduer da de er sydvendte og værelset kan blive meget varmt om sommeren.
Det har jeg ladet blive siddende så jeg har en chance for at undgå solblegning af mine ting..men ellers må jeg overveje at lukke solen ude når jeg ikke er i rummet...

Jeg er super super glad for mit nye domæne ;O) 

2 kommentarer:

  1. Det var et flott ron du har fått. Ryddig og godt organisert.

    SvarSlet
  2. Hvor ser det godt ud. Og arkivskabet med alle de kniple-mønstre lyder da helt fantastisk.

    SvarSlet