onsdag den 30. oktober 2019

sokker

 Jeg har aldrig været den store stømpestrikker, men efter jeg legede lidt med tå op metoden og hele 6 par på en gang på magic loop pinden , er jeg måske ikke helt blevet mere glad for at strikke strømper men må i stedet erkende at jeg er mega glad for at bruge uldne hjemmestrikkede strømper
Og så må man jo lige arbejde for den glæde først.

Til Kreativ messe i Viborg investerede jeg i et sæt AddiCrasyTrio, mine er med lange pinde, nr 2.5

Og de gør da en forskel som kan mærkes, det varer aldrig så er en strømpe smuttet af pindene
Og jeg har aldrig haft 2. sok syndromet da jeg kun strikker strømper i bilen eller til en film hvor man ikke alligevel skal se og tænke over det man har i hænderne
Strømpegarn har jeg nok af da jeg hele tiden har haft tænkt jeg ville til at strikke mønstrede strømper, for om det kunne fremme lysten til at strikke strømperne
Faktisk har garnet lagt så længe at bandarolerne er fumlet af og blevet væk

2 par er klar til vinter og et 3. par er godt på vej.

trio pindene gør at man har alt det der vedrører hælen på en pind og vristens m på en anden  og så strikker man (selvfølgelig) med den 3. pind
Jeg strikker klaphæl og derved skal jeg ikke holde styr på hvor mine indtagninger er. efter opsamling af m på hælklappens sider. da det er første og sidste m på den samme p
Og jeg føler ikke et problem i at skifte pindene kontra det at skubbe med m på en lang magic loop weire, som jeg finder dræbende træls

Opskriften jeg bruger er en gratis på nettet :Coast HP
den er lavet så man kan skifte hæl og tå ud med det man ellers ønsker at bruge 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar