onsdag den 30. oktober 2019

Bogkort


 Jeg er selv ret betaget af disse "kort" og synes de gør godt ud for "bare at gi penge" , tillige er de ret fede at stykke sammen.

En ret enkel æske gør det ud for kuvert dels for at skåne blomsterpynten men også for at jeg gerne vil bruge den spirende glæde det giver at få en fin æske og åbne til et smukt kort der så bliver lidt mere smukt når det er åbnet
Æsken er kun påsat et layer der er skrabet på kanten sværtet og påsat et enkelt diecut med en blomst limet på
enkelte pallietter er drysset rundt
et bånd limet på med dobbelt klæb




Selve kortet er så i ydre udformet som en bog

Jeg ville ha de mange blomster på da modtageren er glad for blomster det blev på bekostning af teksten som jeg valgt at lave med et pænt tillykke og så markere den runde dag ved at sætte fødselsåret på som titel på bogryggen






Blomster og blade er alle undtaget roserne lavet af akvarelpapir indfarvet med distress ink spray hvorefter de er skåret ud med div dies eller punches
Enkelte, bla den store i midten, er gået den anden vej, her har jeg stanset blomsten og sværtet med inktool og fast distress sværte
Tekst og de enkelte længste blade/stilke er i guldkarton som er eneste glimmer foruden Perlerne i blomsterne
Selve bogbladene er også lavet af akvarelkarton og harmonikafoldet i hjørnerne har jeg flettet dem ind i hinanden og limet dem sammen i de yderste sammenføjninger (der er glimrende tutorials på You Tube, søg på book card)

Kanterne er sværtet med disress ink for at lave et gammelt udseende
Jeg vil gerne ha det fint og nobelt men har alligevel en trang til det ikke må være så yndigt og perfekt






Pengegaven og skrivefeltet er på indersiden af forsiden
Jeg har valgt at sætte en lomme på da ønsket var penge til en cykle var kartonen jeg lige havde på reolen et oplagt valg
Hjertedien var også oplagt
Og herfra brugte jeg nogle af de overskyende hjerter der blev sværtet

For at stabilisere kortet satte jeg karton på bogryggen og bagsiden også








Eventyret i bogen er jo at hun får sit ønske opfyldt, derfor cyklen (Marianne die)
Birkestammerne (kina die) er stanset i hvid karton og malet med vandpensel og distress ink black soot, tyndet mere eller mindre med vand
Cyklen er stillet op af et hegn stanset ud af distress spray indfarvet akvarel der efter indfarvningen blev embosset i en 3D folder af Tim Holtz
De små blomster i cyklekurven er punchet blomster sværtet og sat en lille perle i midten og en snor er bundet om kurvens sider
Græs og græstotter er sat ind for at dække lidt op og danne skovbund inde omkring cyklen



 Jeg er lidt vild med paddehattene der er lavet efter inspiration af Berit Rosenfeldt
De er skåret af beige karton og den røde hat er indfarvet akvaret igen med distress spray efter de er limet sammen har jeg givet det røde en gang glossy accent, hvilket fik farven til at flyde lidt ud, det reddede jeg med hvid poska så platterne blev helt fine og hvide

Paddehatte og løvet er limet ind mellem "bladene" i bogen så de fik flere lim- og støtte punkter

Løvet er ligeledes akvarel og distress ink , jeg har bare brugt de farver jeg synes var efterårs agtige, og indfarvet et helt ark papir så flytter jeg dien hen det sted på pairet hvor farven er netop som den skal virke det sted diecuttet skal sidde på kortet
Foroven har jeg sat lidt større blade, jeg havde ingen gren de kunne sættes på, for illusionen skal gerne være man titter frem under en gren

De store blade er dies (kina dies)

Også her har jeg undladt glimmer og glitter med tanke på modtageren

Og heldigvis blev hun rigtig glad 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar