onsdag den 30. oktober 2019

Bluse med bomber

 Som mange andre strikkere har jeg været i Mohair-garnets vold...

I fødselsdagsgave fik jeg nogle ngl  Mayflower bomuldsgarn, som jeg byttede til Mayflowers  Super Kid Silk , de skulle bruges til Mayflowers Bluse med bomber opskrift nr 1477

Jeg begyndte allerede på blusen på bilturen til Samsø først i August måned og den er alligevel først færdig nu, da der kom en del overspringshandlinger på tværs ….nøhjjj den var triviel at strikke...jeg strikker gerne vrang og gerne i tynd garn, men den livlige glatte mohair alene var ligesom en lidt fantasiløs strik så jeg har strikket den som tv strik og spundet og lavet kort ind imellem i stedet for når jeg ellers strikker

Men den er hele turen værd

Der er ikke meget at sige andet end bomberne bliver hæklet på hver 12 rk og ellers strikkes der frem og tilbage på forstykket , bagstykket

Og på  begge ærmerne
syes sammen,  halsen strikkes til sidst.

Min gine har fået hold i ryggen, derfor ser trøjen skæv ud det er den ikke.....
til gengæld.....da jeg havde færdigmonteret, vasket og skulle til at spænde op og ha alle bomberne trukket ud så de kunne fremstå besdt muligt i brug ….opdagede jeg at jeg har sovet i timen de to rækker af bomber mit på mellemgulvet af forstykket er ikke lavet forskudt, som de skal være, men sidder over hinanden.....er der noget jeg ikke orker er det at trevle op i mohair og vasket mohair er totalt håbløst at pille op...alternativet er at strikke et nyt forstykke og montere igen med ny halsstrikning....meeeennn så meget generer den fejl mig altså ikke

Jeg må bevæge mig konstant så ingen ser fejlen ...øv

Ingen kommentarer:

Send en kommentar