onsdag den 1. marts 2017

Josina Poncho

I bogen "suveræn strik på den feminine måde"
er mønsteret på Josina Ponchoen af Lene Holme Samsø.

Den blev jeg bedt om at strikke til en bekendt der mente den ville være dejlig i forteltet til foråret
hun kom med garn og mønster og hvad der burde være en smal sag kom til at koste lidt sved og først da papir og regnemaskine kom frem fik jeg hul på bylden, men da måtte jeg også ha 6 forsøg sat i gang..

Der var ganske enkelt en fejl i mønsteret (som vist er rettet efter 2. oplag kom i trykken) da først fejlen var fundet kunne jeg ikke selv forstå jeg ikke havde set den straks, men man er jo lidt autoritetstro måske ....

garnet er Tove fra sandnes garn (utrolig lækkert når det er vasket)
Pinde nr 4 og 5

strikket fra halsen og ned så man kan beregne længden inden der sluttes af. Jeg lagde 10cm til mønsterets længde og brugte derfor et par nøgler garn mere end beregnet

2 kommentarer:

  1. Hej jeg siddet med 1.oplag. Hvor finder jeg fejlen i josina poncho’en?

    SvarSlet
  2. Hej Mona
    Tak for du kikkede forbi min blog
    Fejlen er blevet retttet i efterfølgende opskrifter op bogoplag
    Jeg har ikke lavet notat i min opskrift men synes athuske det var m-antal pr omg der var forkert angivet
    Men regn efter i stedet for atpille op så går det nok
    God fornøjelse
    Marianne

    SvarSlet