onsdag den 30. juli 2014

Projekt 1, 2, 3......






På FB er jeg med i en gruppe der hedder strik, her var der en der undrede sig over at man ikke gjorde det færdigt man havde i hænderne inden man begyndte på noget nyt.."hvor mange ting har i gang i uden det er en UFO" var spørgsmålet.
Jeg blev selv lidt forskrækket da jeg fik tænkt mig om.
Foruden kort og det der kommer akut af kort :

Mit foretrukne fordi det er sjovt og der sker noget hele tiden ( og derfor ikke tv-strik)
En lille skuldervarmer til sommeraftenerne i naturfarvet uld fra fætters-får
Pind 6
opskriften er fra en biblioteksbog, jeg husker desværre ikke hvilken









Under stærkt pres arbejder jeg på hele 3 par sokker på en gang
Min udfordring var at strikke fra tåen op samt to på samme pind, det har jeg ikke prøvet før.

Forleden fik jeg så snuet op at man kan lave 2i1 sok...altså strikke parret inden i hinanden som dobbeltstrik..det satte så lille Victors sokker i gang strikket fra skaftet ned på alm strømpepinde


Hele 3 par på en gang, men helt sikkert de bliver færdige for drengene tillader ikke andet ;O)



Garnet til endnu en NO 4 af Anette Danielsen kunne jeg slet ikke stå for, det fandt jeg hos Tårs Garn der havde en bod til marked her i byen

Det er ikke fri for den er lidt dræbende kedelig at strikke, men den passer fint til snak og krimmi-tv strik






Samme garn som ovenover, købt samme tid og sted.

Egentlig fik jeg bare lyst til at se garnet i brug for det er så smukt på nøglet
Jeg har sat gang i SYMFONI af Lis. A. Mortensen  mønsteret er fundet i en biblioteksbog.

Den deler strikketid med No 4




Jeg har stadig hakke-jakke-projektet kørende...

Indrømmet den svinger lidt mellem UFO-tilstand og smidvæk/ den bliver god-tilstand..

Jeg har nogle billeder for mit indre øje om det bliver det færdige resultat er jeg lidt i konflikt med mig selv om..

Vi arbejder videre på sagen



De 9 kg uld synes i skrivende stund ret meget mere end da jeg slæbte det hjem, og der har simpelthen været for varmt til jeg kunne styre at spinde med fugtige hænder.

Om det bliver til meget andet end futter af garnet, tror jeg ikke, det er ikke lækker-blødt som meget af det andet jeg har spundet.

Jeg tror jeg tager det med til byens trailermarked, og ser om det kan sælges......ellers spinder jeg videre


Ingen kommentarer:

Send en kommentar