mandag den 14. juli 2014

Klar til brug.

Ud af de 500g kartede batts jeg døbte "flødeis med syltetøj" blev der 468g færdigspundet garn bundtet i fed til at lægge på hylden.

Men nu ligner det altså mere noget der hedder "Solbærsorbet" ;O)

Jeg har måske en ide om at jeg vil lave en trøje til mig selv, jeg trænger vist til lidt lyse farver i garderoben.

Der var meget lidt spild da jeg spandt, så der må ha været ca 30g lanolin i den del af ulden som kun var skyllet i koldt vand som beskidt rå-uld

At spinde med lanolin er lidt en blandet fornøjelse, selv om  man får dejlige bløde fingre så griser det rokken, man skal ha klæde over sine ben og stolen man sidder i, og man kan ikke sådan lige gribe remoten til tv, mens man spinder.
Men når man så står med det nyvaskede lækre garn, føles det altså som besværet er godt gået igennem. Garnet er dejligt luftigt og blødt og jeg tror på det giver lidt mere varme at der er "luftlommer" i garnet....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar