torsdag den 24. juli 2014

Dominotern

Normalt ville jeg ikke spilde ret mange minutter på at strikke noget i 100% acryl, jeg har kun dårlige erfaringer med acryl, det jeg strikkede mistede faconen efter få ganges vask.

Men da Bilka havde tilbud på Bumbo Daylight faldt jeg i med et brag...sikke farver ;O)

Jeg valgte at dæmpe det sprælske med en koksgrå, og helt bevidst valgt en model i domino-strik for yderligere at holde lidt facon i brug.

Den koksgrå er Kaunigarn fra lageret. Ígen med en ide om at den lidt tyndere uldgarn, som yderligere trækker sig lidt sammen i vask, ville holde på de tern med acryl-garn. Måske et sats, men hvo intet vover....
Det hele er strikket på p 3 som kauni kræver mens Daylight kræver en pind 4 det hjælper også en mere fasthed på acryl-ternene
Opskriften har jeg fundet i Kreativ stik nr 1 2013, jeg gik ud fra at bruge mønsteret uden overhovedet at sy andet end enderne ind, undervejs fik jeg dog tvivl om ikke sømmene var nødvendig da trøjen er lidt tung. Modsat fik jeg så de halve firkanter som jeg gerne ville ha undgået ved skuldersømmene.

Som nok antydet er jeg lidt skepsisk mht Daylight, men fuld tilfreds med det færdige resultat


Ingen kommentarer:

Send en kommentar