tirsdag den 6. oktober 2020

Garnet der endelig blev brugt

 Garnet som måtte vente så længe på at blive til, har været et par omveje før det blev til en dejlig cardigan 

Jeg fortrød et par gange før jeg endelig fandt et mønster der sad og artede sig som jeg villa ha det skulle, men så blev det også rigtig godt faktisk 

Jeg har nok ikke ment det var værd at dvæle ved spildt arbejde for jeg har ikke taget billeder af mine forsøg 
'Det har jeg så af det færdige resultat 

Opskriften fandt jeg i et tillæg til Hendes Verden nr 26 2020
Og beregnet til Sandnes Garn 
Jeg brugte mit eget  og en tråd Mohair fra Mayflower farve Mocca 

opskriften er nede fra og op, så jeg strikkede ærmerne først for at kunne overskue om jeg havde garn nok da jeg ellers ville lave ribben foran en anden farve, jeg havde heldigvis rigeligt garn 


Ærmerne efter opskriften har rib der går helt ud over hænderne, det lavede jeg om til alm rib 
Kanten foran. skulle efter opskriften "krybe op" ved maven,  jeg har lavet min lige forneden
Til gengæld er min hals nok højere end opskriftens for min krave bukker bag i nakken, 

raglan og uden knaphuller det er da nemt 

strikkes på p 4 
Design: Kirsten Nyboe for Hjertegarn 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar