torsdag den 19. marts 2020

Tegna

 Der er vist ikke mange der ser strikke-podcasts der ikke kender Tegna
Jeg var begyndt på den i en skrig-orange men sadlede om og i mit "brug af hylden før du køber" tema fandt jeg opskriften frem igen med et mere neutralt garn

Jeg valgte garn jeg selv har spundet og jeg må med skam melde at jeg har haft det så længe jeg ikke kan huske hvor jeg har købt fiberen og ej heller hvilke fibre det er
Meeen jeg tror det er en sokkegarns blanding....måske

Jeg har valgt p 4 og fulgt de råd jeg har hørt undervejs slå op til en str lige i det mindste og strik længden til en str større end nu plejer


Min Tegna blev løs men ikke boxy og ærmerne sidder til
længden er lavet så den kan bruges både til kjole og bukser

Opskriften er af Caitlin Hunter og engelsk
Som alle engelske opskrifter er den meget udførlig forklaret

Jeg var i garnbekneb, så da jeg kom til ærmerne delte jeg det sidste garn i to ..og det bestemte ærmelængden, de slutter live over albuen og det er fint til en sommer-skulder-varmer til mine sommerkjoler


Men jeg overvejer altså en til med lange ærmer... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar