torsdag den 19. marts 2020

Den grønne gradient.

 Eller som Kathrine Hannibal og Camilla Vad kalder deres design:
Anna.fra bogen Ynlingsstrik 3

Jeg har ikke brugt originalgarnet til opskriften, for det var den smukke gradient der blev med den omvendte glatstrikning jeg faldt for så jeg suste ud i Garnudsalg i Gug for at snuse hvad de havde af garn der kunne bruges til gradienten.

Blackhill Silkwood passede på den angivne strikkefasthed og jeg vendte hjem med 5 nuancer i...vist nok før første gang medhensyn til garn købt til mig selv,,, farven grøn.

Modellen strikkes oppefra og jeg fandt hurtigt ud af at jeg havde lavet en tanketorsk, for at få den fine lange gradient strikkes der med 2 tråde...garnets løbelængde passede med kun den ene tråd, så jeg fandt det lidt stift og valgte at strikke om med en pind et nr større

Da jeg i 2. omgang kom frem til at dele ud til ærme og krop løb jeg
tør for garn i den næst-mørkeste nuance
Og så blev det trevlet op igen og lagt i skammekrogen

Indgangen til 2020 blev der hvor jeg lod mig rive med at tanken " hvorfor købe garn, når hylden bugner med godt garn der bare venter" så jeg fandt mine grønne bundter frem igen

Et besøg i butikken for at få fat i det ene nøgle der havde væltet iveren, viste så at garnet med det nistrede udtryk nu var blevet ensfarvet...så jeg improviserede lige et gradientforløb mere hvor der også blev nuanceforskel fra nistret til ensfarvet garn

Næste hurdle blev jeg løb tør for garn til mit sidste ærme...gå vi tog til Gug igen efter 2 bundter mere og endelig blev min Anna færdig

Efter vask er den stadig lidt "Frakke-agtig" og oversize og så er der noget i farverne i halsrib/knappekant jeg ikke synes spiller helt

Gradienten er jeg til gengæld totalt pjattet 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar