torsdag den 30. august 2018

Vedhæng hjerte

Atter blev en kaffepause med Youtube som selskab begyndelsen til jeg måtte på lagerhylderne igen.

Denne gang var det en tutorial ved navn : Beaded heart pendant, der lokkede.

Jeg havde de hvide 4mm perler jeg skulle bruge, fra da datten, der snart er 40år, skulle ha lavet hårpynt til sin konfirmation (jeg siger det gerne igen,: smid aldrig noget ud, der kommer en dag man ville ønske man aldrig havde smidt det væk) og de små  ….jeg mangler stadig at finde ud af hvad de forskellige små perler hedder, men her i huset er de opkaldt efter Grønlændernes smukke perlekraver....Grønlænderperler havde jeg også, i den kasse en veninde kom med da hendes mor døde.

Et besøg ned i den lokale genbrugsbutik gav gevinst, her fik jeg de røde 4mm endda flere end jeg skulle bruge for sølle 2 kr Jow jeg købte også  lige lidt flere anvendelige perlekæder, der kan skilles af til en anden go gang, nu jeg var der.

Hjertet er samlet med en lille sølv-weire der snoes når hjertet er færdigt og klippes af med en lille ende der gemmes op i de nederste perler

En lille ring i og  VOLA  et lille hals-smykke på 3½ x 3½ cm 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar