torsdag den 30. august 2018

Spin-along 2018 sat på pause


Mit personlige projekt med  spinn-along-2018 gik ellers støt og fint fremad

Egentligt var det jo en tunika jeg havde i tankerne, og der var det nok også mest fornuft i at holde, men jeg kom til at synes ret godt om "brikkerne" og garnet var lige egnet til en kjole så jeg fik strikket nogle omgange mere på inden jeg lavede ærmegabet...
Ærmegabet kom faktisk helt af sig selv for det passede lige med en Briks længde under armen

Jeg var først bestemt på at strikke ærmerne fra hånden og op, men da jeg kunne se mit garn var
ve at slippe op bestemte jeg mig for at fortsætte rundt i ærmegabet og ned mod hånden i stedet. Og, om nødvendigt, så stoppe med 3/4 ærmer .

Brik-tern som jeg kalder mønsteret er nok mere rigtigt at benævne som dobbelt-domino-tern  dvs hver af mine tern består af 15 endemasker 3 indt-m 30 m til længden 3 indt-m 15endemasker

Derfor skønnede jeg uden alt for meget udregning  men mere fornemmelse at jeg ville ende ca ved håndledet hvis jeg skar 1m af hver ende og 2 i længden af hver brik-tern begyndt  med fuld tal på de første to omgange

Da jeg har ulige antal Briktern i ærmerne er der begyndt og sluttet hver omgang med samme farve under armen, lidt snyd hvis man er helt
 pernitten men det er jeg så ikke lige der :o)

Bedst som jeg glad  kunne konstatere at min formodning holdt stik mht ærmelængden og maske-forbrug så slap mit BLF  op ...
Og min første indskydelse om bare at holde ved 3/4 ærme du´er ikke med den vidde ærmet har midt på underarmen...
Og jeg mangler også til kanter, for Oatmeal-fibren  er også næsten slut....

Mere garn må der til....men man går bare ikke lige ned efter et ngl mere når det er hjemmespind



Nu har jeg bestilt 1 nyt  fiberhjul af hver farve hos Birte Pedersen (Garngalleriet)  som så desværre var udgået af  Glittertind i BLF  hun har lovet at sætte gang i farvegryden så hun kan sende mig ny forsyning
Der er lidt længere til resultatet end først antaget men så har jeg også en kjole til gamacher i stedet for tunika til bukser

Jeg skal også ha udtænkt noget kant-værk omkring hals- forneden og rundt om ærmet, det kan jeg så gå og gøre mens jeg venter på posten....




Ingen kommentarer:

Send en kommentar