onsdag den 30. maj 2018

Pigetrøje

2 1/2 ngl Daylight Acrylic garn mere skulle der ikke til en trøje str 8 år

Og Cecilie blev glad....dog mente hun ikke den behøves med til Italien...klog som hun er ;o)

Mønsteret af  Anne-Marie Øby fandt jeg i Familie Journalen nr 14 2018
Her var der foreslået en anden garntype og p 4

Jeg valgte at strikke i blinde for at få brugt resten af det Daylight jeg strikkede Josina ponchoen i
For at få en blød og smidig trøje valgte jeg p 4 1/2 og vi er begge meget tilfreds med "blødheden" på det færdige resultat






Trøjen er strikket oppefra- og ned

Raglan udtagningerne er gemt i en lænkerække som samler sig i ærmegabet og løber dobbelt ned i siderne en lille fiks detalje som gør trøjen lidt mere sjov at strikke og pynter til lige














Heldigvis er jeg ikke opdraget til ikke at må bruge grimme ord hvis det nu engang er nødvendigt....og det var det faktisk her

Da jeg var færdig med både trøje, sy ender ind, sy knapper på og lige skulle dampe trøjen så kanterne ikke ruller

opdagede jeg jeg har fået en m delt i to (midt i billedet )

Men med den raketfart cecilie gror med for tiden lod jeg fejl være fejl , dampede og afleverede
Jeg er sikker på det nok skal holde ellers må vi lave en nødløsning med en påsyet blomst det er lige midt på højre bærestykke. så det kan vist fikses uden problemer




Normalt damper jeg ikke mit strik, jeg fugter og spænder op, men ikke i acryl jeg synes ikke de gør så stor forskel som det gør med ulden. måske mit eget synspunkt ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar