onsdag den 30. maj 2018

Kort- udfordring Maj

Maj måneds udfordring hos Heidis Kreative Hule hed Blå nuancer + stempel

Jeg havde i første omgang ikke set der stod stempel på næste linie så jeg tolkede det som blå nuancer + noget valgfrit som jeg så mente var hvid

Jeg har brugt en mønstret (i de blå farver) baggrund  Et stykke bølgepap revet til fik distress (Faden Jeans) på kanten og malet med hvid og blå acryl maling  mens malingen var vådt har jeg drysset hvad jeg lige fandt af blå og hvid glimmer og små glittersten og tørret det med varmepistolen
i Restekassen fandt jeg hvad der kunne gå ind under blåt og hvidt og skar strimler på 0.5cm bredde og flettede i en bund som kunne limes på baggrunden, enderne af strimlerne bøjede jeg over min bonefolder
Blomsterne er igen fra gamle lysmanchetter. De største synes jeg var lidt for hvide så jeg har  brugt teknikken med at trykke Distress sværte på min stempelklods og så spraye vand på til det blev dråber jeg kunne "køre" blomsterbladet rundt i....de blev så tørret med varmepistolen også
Midten af blomsten er en lille hvid rose jeg har farvet blå på Distress sværtepladen så meget jeg nu kunne og sprayet vand på så det blå trækker ind i blomsten, de blev søde og naturlige på den måde
de blev også tørret med varmepistol,

sluttelig pyntedes der af med blå Simili og Stickles på kanten af blomstermidten

Først derefter blev jeg opmærksom på der skulle et stempel på også, og det synes jeg faktisk var svært at klemme på, for det ville dække det dekorative på bølgepappet

Min bedste løsning på det blev at stemple på et stykke plastik af det lidt stive som stemplerne sidder på ved indkøb
Jeg stemplede med embossing pad og brugte sort med glimmer embossingpulver og igen var varmepistolen i brug                                                 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar