fredag den 27. april 2018

Josina nr 2

l
  
Denne gang blev Josina to-farvet.

Det legede jeg allerede med i tankerne den første gang jeg strikkede denne poncho med ærmer designed af Lene Holme Samsø fundet i bogen Suveræn strik på den feminine måde.

Min gevinst fra BUMBO garn blev valgt som vrang-rsiden af ponchoen og patentmasken på retsiden valgte jeg Superwash Vital

superwash  af hensyn til vask da BUMBO er acrylgarn


Garnet jeg brugte denne gang giver en lidt tungere poncho end den første som "bar" sig lidt pænere....måske pga acrylgarnet.

Jeg fandt ud af jeg har lavet en udtagning for meget før jeg satte af til ærmer så ærmet er lige i det længste men det afhjælper den lange rib fint.

På ret-siden er det den brune Vital der er dominerende og viser de fine udtagninger der kommer når man strikker oppefra og ned










På Vrang-siden der sagtens også kan bruges som ret også er det BUMBO garnet der har dominans. jeg synes bedst om den brune retside og det vil nok blive min foretrukne

Superwash Vital 100% uld. 115m/50g. 22mX27p
BUMBO Daylight 100% acryl. 240m/100g. 19m/24p
Jeg har brugt p 4 og 5




Ingen kommentarer:

Send en kommentar