fredag den 6. oktober 2017

Hyggetæppe nr 5

Tæppet til ældste barnebarn blev lidt af en gyser, det startede ellers så godt da den 10-årige dame gik helt ind i processen med at omdanne mønsteret helt som hun ville ha det

Hendes værelse var lige blevet indrettet efter Top-Models tema så det blev også sådanne farver tæppet endte ud i efter hun havde siddet lidt med farvekortet

Godt 1/3 inde i tæppet løb den turkise farve op, og var totalt umulig at opdrive jeg har haft agenter ude, bogstavelig talt over hele landet .(tak til FB-Vennerne). En øjenoperation med længere pause og problemer med nogle af de andre farver også var et værre mareridt

Jeg har lavet de andre tæpper efter Two Magic Pixels mønstre der er lavet til C2C-hækling så jeg var lidt blåøjet og gik i gang uden at nærstudere mønsteret
Dette mønster er nemlig fra StarYarns og måske beregnet til fastmasker i stedet

først da den turkise baggrundsfarve atter slap op prøvede jeg at lægge tæppet ud for at måle det......ih det var stort...men nu var jeg så langt jeg ikke ville lave det om
Alt i alt, endte det ud med pigen måtte vente et helt år før hun kunne få sit tæppe i brug

Slutresultat er blevet til : 3.5kg tæppe, 2.65 X 1.70 cm atter BUMBO 100%acryl og p. 4
Mønsteret hedder Butterfly Trio by Elizabeth Menard - StarYarns


2 mere to go ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar