søndag den 15. oktober 2017

Alu-tape

Genbrugsbutikken og Tiger er et godt bud på billige ting til at prøve forskellige teknikker af på

Stentøjs uglen fandt jeg i min lokale genbrugsbutik til en 10'er

Og det lille plastic får kostede 5kr i Tiger
 Biltema har Alu-Tape til rimelige penge, jeg ved ikke om kvaliteten er okay, for jeg har ikke prøvet andre, jeg arbejder udmærket med den så til mit brug er det fin fin.

Tapen klipper jeg i mindre stykker, alt efter fladerne de skal sættes på

Små stykker på detaljerede steder så det kan presses helt ned i fordybningerne


Jeg går ikke frem i lige linier så nogen steder får jeg lappet over, det ses ikke, dog passer jeg på ikke at få de mest markerede steder udlignet så jeg ikke får dem til at stå frem

Jeg har brugt forskellige redskaber til at "tegne" riller og fordybninger op små træ-strikkepinde. blyant osv er gode til det formål
Ellers gælder det bare om at  gnide godt fast med fingerspidserne når hele fladen er dækket med Alu-tapen

Hele figuren dækkes med acryl-maling
Jeg brugte sort for at få en oxyderet virkning frem

Nu kommer det svære,,,,vente på det tørrer

første gang jeg tørrer er efter 10-15min her skal man bare tørre let med køkknrulle på de flader man ønsker der skal ha mest sølv-skin frem

Det fik jeg i min iver ikke lige taget et foto af
Efter 2. aftørring, denne gang med en baby-vådserviet gnider man lidt bedre til, men stadig med følelse for ikke at fjerne malingen i fordybningerne

Får man fjernet for meget kan man sagtens lægge mere maling på det pågældende sted og reparere fejlen
3. gang jeg tørrer, stadig med vådserviett. og stadig med forsigtighed omkring de steder hvor jeg ønsker malingen bliver i riller og fordybningerne

Så skal det bare tørre til alt malingen er tør

Jeg kunne godt forestille mig at lave små papæsker om til sølvskrin med denne teknik


Lærestreg,,,

endnu engang arbejder jeg så sammenbidt og ivrigt at jeg glemmer alt om handsker

jeg har investeret i en hel æske af apotekets dejlige små tynde engangshandsker.....men den æske står stadig urørt

Heldigvis er malingen nemt at vaske af med den gode faste håndsæbe fra "Badeanstalten"

Meeenn næste gang vil jeg huske handskerne
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar