lørdag den 3. september 2016

Olaf-tæppe C2C hækling

 Oliver har været en tålmodig sjæl, mens Olaf har trådt frem på tæppet.

Imens hæklenålen har danset sin vej frem gennem de store Bumbo Acryl garn i 150g nøgler måtte Frederiks trøje også strikkes færdig.

Men nu er Olaf færdig til brug, i hyggekrogen mens oliver ser tv før sengetid

Jeg kan ikke længere sige mig fri for ikke at nyde at hækle..
Imidlertid må jeg atter engang sande at krims-krams-småtterier ikke lige er mig, jeg er mere til en gedin størrelse på et håndarbejde

Ting må gerne tage tid, bare det bliver som det skal være




Derfor blev kanten også trevlet op et par gange før jeg fik lavet den som jeg ønskede.
Sådan er det jo nok at arbejde uden mønster

1.rk:lysegrå 1fm i hver kantmaske på tæppet (1fm 3lm 1fm i hjørnemasken)
2. rk orange:1stm i hver fm (1stm 3lm 1stm i hjørnet)
3.rk brun:som 2.rk
4rk: sort 1lm i hver stm også i hjørnet


Jeg synes det blev "drenget" som jeg ønskede, med den lige kant






Tror da pokker Oliver er forelsket i Olaf, hvem ville ikke falde for det fjæs ;O)

Olaf diarammet er fundet i Pinterest ved at gogle på broderidiagammer og undgå dem med stikkesting

undervejs lærte jeg at holde styr på at strege med blyant på min kopi, for at spare de lange rækker man måtte tilbage når stregerne om olaf ikke mødtes som de skulle

Jeg begyndte i nederste venstre højrne, og stor var olivers glæde da vi kom så langt at vi kunne påbegynde guleroden så tog det hele rigtig form for oliver






Pyha det syn er der vist meget få der er glade for

men c2c hækling giver altså en del ender, ganske enkelt fordi det ikke er kønt med en vrangside hvor trådene trækkes tværs over de andre farvegrupper, og man kan ikke altid hækle over da man sidder med alle farvedunterne på de små garnholdere

En god film i tv og en nål med et ordentligt øje, så er det altså overkommeligt


Om ikke andet så er det hele døjen værd når man modtager et billede en aften hvor Oliver ligger sødt og sover med olaf-tæppet pakket om sig ;O)





 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar