søndag den 24. april 2016

Poncho-trøje

AV, jeg måtte helt tilbage til 2013 før jeg fandt frem til indkøbet af garnet til den poncho-trøje der lige er blevet færdig.

Godt nok hurtigt strikket for den er på p 6.

Men mon ikke også det er tallet for alle de tilløb jeg har haft, og opgivet igen
Jeg kunne ikke lige læse mig frem til at få udtagningerne til at passe ens i mønsteret, i hver side.

Enden blev enten at lave noget andet af garnet eller "bare" gøre som det faldt mig for.....jeg valgte det sidste.

Trøjen er superlet, strikket i Lana Crossa Woolhair
Mønsteret er fundet i Filati Strik udgave 3
Desværre slog garnet ikke til så jeg valgte at korte længden  på kraven for at få til ½ ærmerib, det gør ikke så meget for jeg vil alligevel hellere bruge et tørklæde end rullekraven..

Trøjen er ikke supervarm. men fin til en ærmeløs bluse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar