fredag den 22. april 2016

Eksplotionskort til dåb

 Barnebarn nr 7 blev døbt, svigermor ville gerne ha jeg lavede et kort til Frederik, det blev efter inspiration hentet fra Pinterest

En todelt baggrund, hvor det lyseblå bånd dækker sammenføjningen, jeg sætter (næsten) altid sløjfen på bagefter med limpistol eller gluedots.
Den lille elefant er stemplet på lysegrå og klippet ud, øret har jeg klippet et ekstra af og limet på med alm lim på hovedet og med en 3D-pude så det stritter ud fra papiret.
båndet er klippet i lyseblå papir og pyntet med en hvid halvperle
Cirklerne er punchet i Big shot (nellie's multi frame's MFD055), Ligeledes har Big shot klaret den lyseblå blondekant (Nellie's multi frame's MFD 049
Stemplet er fra kontor og papir sværtet med sort

Vi giver pengegave til vore børnebørns dåb. Derfor må der godt være gjort lidt ud af "kortet".


Jeg synes eksplotionskortet er sødt, da man kan kombinere det til at ramme både forældre og barnet med synsindtryk
 zigsag bånd i sølv og lyseblå limet ovenpå en hvid pyntebånd, (begge fra Panduros udsalgs-katalog) kanter låget











skabelonen til de små sko har jeg fundet på nettet, der er tegnet sy-kant, og de er klippet i hånden.
En lille brads formet som en knap er brugt som lukke en pålimet organza-sløjfe til pynt.
Skoene er limet på en kageserviet med gluedots.efter den er let skyggesværtet med blå distress

Færdigkøbte roser (panduro og brugtmarked) og rosenknopper, sommerfugle punchet ud i glimmerkarton






Som fyld i dekorationen har sat få Organza blomsterblade ind.
Sommerfuglene har fået aflange lyseblå halvperler på som "krop"

Med sølv-smykkeweire har jeg lavet små krøller ved at vikle tråden omkring en strikkepind

Det hele limes på med limpistolen og alle blomster er "piftet op" med Diamond Stickles






Kortet åbnet afslører at udvendigt var det for mor og far.
Indvendigt for Frederik, senere når han kan sidde og studere billederne

Midt i skulle jeg ha sat en hilsen, men jeg fik så meget indleven i at lime på at jeg glemte et skrivefelt

Derfor står hans hilsen indvendigt i låget ;O)



















Den lille bamse med ballonen er stemplet på Copic marker-papir og farvet med Copic Ciao klippet ud og monteret med 3D-Puder ballonen har fået 3D-effetktlak så den skinner dejligt
De 3 mærkater (CREAlies) i hver sin størrelse , den øverste er gemt, her står dåbsdatoen , næste tillykke er stemplet med sort hotembossing og Navnet er hotembosset med sort som indeholder glimmer
En lille punchet blomst med en hlavperle


















Jeg har været i gemmerne for at finde alt det jeg mener vil være interessant for en lille dreng

Jeg har sat karton-lagene skævt på da det giver bedre "eksplotions-effekt" når låget tages af







Glansbilleder, udklip fra en ugebladskalender, klistermærker, papfigurer, 3D-klip












Enkelte motiver har fået et strejf glimmerlim, andre motiver pyntet med noget i 3D
Stickershjørner er også brugt


Her kan fantasien rigtig gå amok










Ingen kommentarer:

Send en kommentar