fredag den 22. april 2016

Kort til April månede

Vi er hårdt spændt for med fødselsdage i April månede,
vi lagde ud med fødsleldag hos svigersønnen.
Det blev et Easel-kort
Baggrunden er embosset i Big Shot-en jeg har tegnet en tændstikmand med  tynd tushpen og limet knapper på ned limpistolen
skyggen under manden er et strejf med Distress Vintage Photo
Samme distress her brugt til stemplet med Happy Birthday, og stemplet oveni med Hot embossingsværte og clerar embossing varmet med varmepistolen

Jeg har pyntet rigeligt omkring stemplet for at få en støtte til kortet når det står opslået
Pynten klippet fra et bånd købt på tilbud i Panduro
Næste fødselsdag var svigermor
Inspiration fra Pinterest

Et stykke pink karton, samme størrelse som kortet, embosset i Big Shot.
Jeg skar ca 5cm ned midt på, som bøjes ned til krave
Hudfarvet papir limes på kortet til at dække udskæringen herpå limet halvperler som perlekrans.
Martha Steward punsh (lånt af min søster) limet på som knapkant og herpå halvperler som knapper

Fra knapæsken fandt jeg blomsten som er brugt til broshen .







Svigerdatteren fik et kort med en kageserviet som baggrund.
Blomsten er et stempel jeg har haft længe, men ikke har brugt så tit, det tror jeg bliver lavet om på efter jeg fik ideen til at bruge hot-embossing og varmepistolen
Jeg har farvet med distress sværte i tre røde farver den lille midterblomst har fået brun Stickles og en brads i brun
En grøn fjer og gyldne palietter
Vores ældste barnebarn bliver 9år
I restekassen fandt jeg et lyserødt stykke karton

Et borduks 5cm bredt bånd og et organsabånd med guldkassen med stjernedrys blev hæftet på tværs af den lyserøde karton, ved at fæstne dem på bagsiden med tape.

Jeg har stemplet bogstaverne til GIRL på mørkere papir, og punchet hvert bogstav ud med en firkant-punch (søstrene Grene) som er fastsat med hæfteklammer
BIRHTDAY er stemplet med hotembossing sværte og drysset med clear

Et smal cremefarvet bånd med guld-tillykke påtrykt er bundet i en sløjfe til at rynke det brede bånd ind, en rustik snor trukket gennem isvaflen/knappen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar