torsdag den 3. september 2015

Garnresterne skal også med

Jeg har i nogle uger strikket på et "donerings-projekt"
En dame her i byen bad om tøj til et par der havde valgt barn frem for abort, selv om pengene var små...det tager jeg hatten af for og lovede at strikke et barnevognstæppe og en god ulden trøje til vinterbabyen.

str nyfødt blev mit eget garn fra fætter-fåret, pind 3
Mønsteret er fra en biblioteksbog..jeg må indse at jeg skal til at skrive titlerne ned på de bøger jeg gemmer opskrifter fra så jeg kan gi videre..

Desværre slap mit garn op og derfor er ærmer og forstykket ikke ens.
Selve bullen strikkes i et og ærmerne syes på til sidst.

Djævlekyse dertil

trøjen er lidt åben foran, men mon ikke det går an den første tid lægger babyen jo alligevel under en varm dyne


 Trøjen her blev strikket først..men grundet størrelsen tror jeg det først bliver næste vinter den passer den lille pige.
Derfor satte jeg bukser til, så det bliver et "autostole-sæt".

100 landmandsfår..
Det røde er fra mit micro-ovns-farve-forsøg, og kartet til en meleret farve af pink/gul/grøn/rød/lyserød
Den røde slap op derfor blev bukseenden stribet

De ser lidt brede ud, for jeg har lavdet elastikken være for langt så kan de selv slå knude og klippe ind..håber det hjælper

Trøjemønsteret er fra Familiejournalens årshæfte "101 Idéer" 2010. dvs jeg brugte mål og m-antal og lavde mit eget mønster

Til bukserne brugte jeg opskrift fra Sandnes Lanett hæftet


Falk-uldgarnet der blev tilbage efter traktor-trøjerne blev brugt til et tæppe, der er blevet pillet op et par gange, for at få farverne til at sidde BÅDE tilfældigt men OGSÅ i en form for orden.

Jeg fortrød lidt de stribede tern, men orkede ikke at lave om, så håber inderligt modtageren gider bruge det alligevel

Som noget nyt prøvede jeg at lave I-core med "hjørner" det blev faktisk ganske kønt


Nu mangler jeg bare at aflevere til damen der samler ind til de vordende forældre 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar