søndag den 17. maj 2015

Uldfestival i Saltum 2015

Uldfestivallen blev for mit vedkommende et dejligt startskud på en uges vidunderlig sommerferie i et Luxus-sommerhus svigermor havde lejet, så alle børn-sviger-børne-og oldebørn kunne plaske i pool og spa hygge og lege og alle dele blev udnyttet til fulde..

Nr Lyngby ved Lønstrup er en naturskøn oplevelse..når ikke lige sommerhusene blæser i vandet (og det gør de tit) så er her også ganske stille og tankefuldt..

Her går solen ned på en dejlig stille aften.




Jeg lægger ud med et fejlkøb.......

Jeg faldt nemlig for dette hæklede tørklæde uden at tænke videre over hvordan det skulle udføres, og da jeg opdagede at man hækler hver række for sig og hækler sammen efterhånden, vidste jeg at jeg ikke skulle begynde..det vil aldrig blive færdigt

Værre er det så ikke, for garnet er lækker og farverne fine..de skal nok blive brugt en dag.
 Super glad blev jeg da jeg ved Garngalleriet fandt de to små portioner af "Vores kat"-farven

Til Birtes (Garngalleriets ejer) 50års fødselsdag var jeg heldig at ramme 50% rabat på det store hjul indfarvet på BFL-uld

Den lille øverst er samme farve-skala blot på Shetland-uld,flax og Tussah silke

Den lille TV er farvet på Falkland -uld Silke og baby alpacca

Jeg mixer nok det hele sådan lidt let så får jeg 400g uld, en god portion
Denne lille 100g pose indeholder kameluld tænk alt det kamel jeg har stået i smerter og sorteret og så får jeg 100g for 50kr ........tja,

Jeg mistede desværre visitkortet, men søde sjæle i spindeforeningen kunne fortælle at damen der solgte er fra Hobbygården, Skøttrup ved Løkken

Tænk vi er jo næææææsten naboer så, og vejene er ikke mere kringlet end jeg selv kan køre derhen...hi hi

Og hun havde mægtig mange forskellige uldtyper der skal prøves af



Her løb farven lidt af med mig..

Susses Spindehjørne har nogle super skønne indfarvninger, jeg falder for hendes farver hvert år

I år var det en 50% SW BFL 50% Silke jeg faldt for og efter lidt tid gik jeg tilbage og købte et par fletninger mere så jeg har 300g

Farven hedder "under the water"
Jeg vil gerne ha det spundet så det "rustne" ikke forsvinder ind i det grå..

Det var uldfestivallen for i år, jeg ramte Lørdag hvor der silede ned, og der var tykt af mennesker, jeg mødte ikke ret mange bekendte men talte med en del. Dét er det skønne ved fælles interesse, man behøver ikke være bekendt med hinanden for at kunne tale sammen 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar