onsdag den 6. maj 2015

Easel-kort

 Denne die har jeg haft til at ligge meget længe.

Da jeg mest laver personlige og ikke lige kender nogen der har Puddelhund er den ligesom blevet "glemt".

Men den er da nu meget sød :O)

Selve kort-basis er stanset ud på Big shotten så det hænger sammen i ryggen (se sidste billede)

Den sværtede baggrund med hunden limes på nederste halvdel så det kan stå. Dertil hjælper sløjfen der høerer med til hunde-dien
Jeg har sværtet alle kanter på de forskellige dele til huden pyntet den med similisten og sat en lille snude-dup på med 3D-liner
Malet nogle blomsterblade og påsat pallietter som blomst

Der var ikke øje på hunden..kun et hul..det stak lidt i mit hunde-elsker-hjerte, så jeg satte en hvid lap fast med tape bag på hovedet og malede en bette prik med en tush.


Jeg er for en gangs skyld forud med mine kort, jeg skal til at lave et kort for min fætter "efter alle kunstens regler" var bestillingen, hans datter skal giftes ;O)

Derfor har jeg allerede nu lavet kortet til Claras 4 års fødselsdag i Juni.

Det blev også et Easelkort (jeg har ikke helt fundet ud af hvorfor dette navn)
Samme fremgangsmåde som på første billede her har jeg yderlige sat en ramme på og lavet baggrunden lidt mindre end selve kortet så det sidder forskudt

5-tal og ballon er stanset ud på Big shot i hvid karton hvorover jeg har lagt en stump af en bordløber jeg har neglet til en fest et sted..det hele er penslet over med Glaze så det glimter lystigt
Baggrunden er forøvrigt fra et feriekatalog med masser af strandbilleder
UFO-pigen er et stempel fra Panduros udsalgskatalog påsat simili-blomst og hjerte nederdelen malet over med Stickles. stilk og snørebånd med glimmerpen. Ballonen har fået snor på. Stickers er brugt til at dekorere omkring 5-tallet. ....Nå ja og rulleøjne som jeg især godt kan li til det spøjse stempel her.


Her er kortet fra siden så man kan se "konstruktionen"

Hurtigt og nemt at lave, og det tager sig godt ud på et gavebord 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar