torsdag den 26. februar 2015

Spundet Kamel-uld


Igen var jeg heldig at få Kamelens uld, det er næsten et år siden, men det er først nu det er blevet færdigarbejdet..for det har sørme været noget af en proces.

Første gang var det lige til at trække de lange hår af underulden, det var kun minimalt beskidt og med lidt granstumper i

Denne gang var det noget af en tålmodighedsprøve at komme igennem, Det var en gang miskmask der mindede meget om benulden hos får...men alligevel var der en del godt blødt uld mellem
Det hele var gennem filtet med høfrø og tørret kamelhømhømmer.

Undervejs opgav jeg at få finkæmmet for stikkelhår, frø og halmstumper og tænkte ALDRIG MERE om det så er nok så lækkert og gratis.

Der faldt rigtig meget af i vask, selvfølgelig ikke hår, men det måtte så blive som det nu kunne blive, der var for meget "bare" at smide væk . Der faldt endnu flere frø og halm af da det blev spundet, så stuegulvets lignede et ladegulv (hurra for klinker) .  Der var imidlertid stadig for mange frø og halmstumper i det spundne garn til jeg kunne blive helt klar over om jeg ville orke at strikke af det..og igen var det på vej ud..
Mens jeg tvandt de tynde tråde til to-trådet garn gav jeg mig god til til at knipse de fastklemte frøstikkere ud.. nogle sprang af sig selv når der blev løsnet for garnet i tvindingen. og faktisk var der kun nogle meget få stumper tilbage da jeg havde tvundet færdig.

Enkelte af dem forsvandt i vask og tørring af garnet og nu har jeg gået det 176g lange fed igennem og halmstumper kan tælles på en hånd..jeg er super glad for jeg gav mig af med at orke igennem ulden

Det er ikke kæmpe super lækkert garn..som undertøjs blødt garn..men det er stadig anvendeligt, trods det at indholdet af stikkelhår er for stort...

Mange gange har jeg tænkt ALDRIG MERE KAMELULD..men nu da det er færdigt og nøglet op så ehh ku det da nok være alligevel...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar