tirsdag den 10. juni 2014

No.4

Den har været lidt længe undervejs, den var nemlig et af mine "tv-arbejder" ind imellem har jeg manglet lidt skift farve eller mønster forandring selv om den egentlig ikke var kedelig at strikke.

Jeg tror pasformen bliver god, dog synes jeg den har meget lange ærmer, og den er for våd endnu til en prøvning.

Garnet er købt til en tunika der blev pillet op inden den var helt færdig..den var frygtelig vid og jeg ER altså bred nok..så nu har garnet gjort nytte til No.4 fundet i bogen "no.1,no2., no.3......"
No.4 er designet af : Birgitte Hygum
Garnet er 1tr Gästrike fra Järbo garn 100% uld


Jeg kan godt li halskanten..den opvejer de lange rækker af vrangpinde ;O)

Først strikker man hals-stykket fra den "forkerte" ende og op hvor man lukker af så der bliver en fast kant...det er supergodt fundet på af Birgit Hygum..

Så vender man og fortsætter fra oven og ned en teknik jeg holder af når der skal syes ender og monteres.

Selve mønsteret er enkelt og kønt...
Kanten forneden bliver takket pga. mønsteret og afsluttes med samme kant som på ærmer og hals.

En god bluse der passer til mange ting med det rette tørklæde sat til 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar