tirsdag den 10. juni 2014

Kort til Dåb

Kortet fra Oldefar blev et Easel-kort

Motivet er en fra en serviet hvor jeg har klippet langs det blå bånd der omkransede motivet.

Ballonen blev frisket op med noget stickles og påsat snor.
Steldele er tegnet op med sølvpen og prikkerne i kalechen fik hvid stickles
Bamsen fik lidt ekstra farve på mave og i ører af lyserød farveblyant, næse og øjne 3-D-effekt lak.
Halvperler på hjul og motivet på siden af barnevognen.

Jeg synes det var lidt bart i siden så jeg påførte et par svirvler



Forsiden af kortet er falset midt på og motivet kun limet på den ene side af falsen.

Forsiden er beklædt med hver sin farve vellum
Og indersiden af koret er beklædt med et stykke mønsteret karton











For at kortet kan stå åbent er der sat en blomst og glimmerkarton.

Og for at gøre det lidt mere personligt lavede jeg en hilsen fra oldefar også











Oldemor skulle også bruge en hilsen til Victor

Jeg er lidt bidt af Irisfolding og det er barnet mor knap så meget...men motivet kan hjælpe en  del regner jeg med

5-6 koper blev foldet i hver sin retning og sat sammen med 3D-tape så der blev lidt afstand. for at fremhæve effekten, starten er rammen og så slut med bagerste billede.
Påsat kartonkortet der er pyntet med tykt papir

Påsat knappet og blade..Og lidt snor bare for sjov.

Halvperler på hjørnet af rammen og stickers




Jeg gyste lidt når jeg foldede og der kom et bette øje eller en halv næse frem på bagsiden af billderne ;O)

Jeg synes meget godt om ideen med 3D-tape i stedet for det flade udseende.


Igen kom der et sent ønske om et kort

Det blev et hurtigt et klippet i 3D ark pålimet en CD

kortet er pyntet med mønsterkarton påsat bånd med sløjfe herpå limet en kageserviet og til sidst CD med motiv.
Halvperler oppe i højre hjørne og midt i blomsten på den hvide mis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar