torsdag den 29. maj 2014

Kjole-kort


 Det er sket før at tøjet var skyld i at skabet ikke kan lukke.

Jeg fik ideen til kjolen efter en Youtube video, uden at spekulere på at den var lavet på et lærrede og ikke til et kort..
Min datter både syer selv og er glad for tøj, hvilket hun også skal ha pengebeløb til i gave så ideen synes oplagt.

Jeg lavede selve kortet som et skab og satte et ekstra kort på som skabsdøre dekoreret med stickers og brads

Og så må jeg jo nok binde dem sammen med en bette snor ;O)

Indvendig er "skabs-looket" også holdt 

Sølv-karton gør det ud for spejl til venstre
og til højre hænger et par enlige sommer og venter på makkeren.

Skuffen underneden er påmonteret med 3D-puder så indholdet kan rode (hvilket det absolut ikke gør i hendes egne skuffer) her har jeg set lidt stort på størrelsesforhold og brugt stickers perlekæder og stempler efter hvad jeg havde 



En anden YT-video har vist hvordan man laver de små fine tøjbøjler ud af en papirclips.
Og herpå har jeg limet stropperne så kjolen kan blive hængt op 

Blusestykket er pyntet med bånd og sten efter der er sværtet "brystform" på 







Et aflangt stykke karton sprayes med vand til det er godt fugtigt og kan rynkes sammen til det passer med livvidden på blusen (eller har de rynker man synes er pænt) hvorefter det tørres holdt i formen

Jeg har kantet med blonder og pyntet med stickles
og dækket limningen i livet med en sløjfe 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar