torsdag den 16. april 2020

Tillykke med udddannelsen - kort

 I gen kort til månedens konkurrence hos Berit Rosenfeldt

Denne gang med tema: Tillykke-kort til en udlært eller uddannet person

Jeg havde ideen til kortene i forvejen så de skulle bare laves
Malerens kort blev akvarel-papir påsmurt Cracle paint
ovenpå lagde jeg en stencil med "revner" som jeg sværtede med Gathered twigs (Distress ink)
I restekassen fandt jeg en turkis karton-rest som jeg diecuttede nogle malebaner af og en maleklat
Malepenslen hørte med diesættet med malestriben jeg valgte at skære den i flere farver skære den til og lime sammen så penselen får liv
Den turkise maling er lavet med enden af den 1. die
Jeg har ikke noget stempel til en udlært så stærkt mod mit princip skrev jeg med sort pen, jeg er ikke tilfreds med min håndskrift og ville gerne ha brugt et stempel
Tillykke er en die skåret i sølv
layeret er sværtet med brun og sat på et sølvlayer der er påsat basiskortet med 3D-puder

Mit andet kort er til en tømrer
Her har jeg sværtet Layeret med Distress to grønne og 2 blå farver og skåret et stakit med die i en beige rest karton sværtet med brun Distress og malet søm med min sølv-glimmerpen. Sat stakittet på med 3D-puder

Tømmeren er stemplet på Marker-karton og farvet med copic, sat på med 3D-puder efter jeg har lavet detaljer med forskellige penne for at give liv
i ikke-brugt-alligevel-kassen fandt jeg hammer. tang og sav som er sat på med flydende lim

På det mørke karton var det nødvendigt med en hvid pen og at embosse i hvid for at fremhæve tømmer-temaet påsatte jeg med hæfteklammer

Jeg brugte en fugledie fra Wish til at lave lidt fugle der kunne udfylde det tomme hjørne i ø.v. hjørne af kortet

To kort giver stadig kun 1 lod i konkurrencen og det er helt fair, jeg har stadig støttet hospitalsklovnene med dobbelt på den måde, da de får kortene, og det her jeg det helt fint med

Ingen kommentarer:

Send en kommentar