mandag den 25. november 2019

Julekort 2019


 Tim Holtz die "lille hjælper" og stemplet med tagene var oplagte at bruge sammen .
1 layer er sølvkarton, jeg skar god jul inde midt på før jeg limede sammen
'Jeg har været en tur på Pinterest for at lure hvordan andre har brugt dien som egentlig kun er silhuet, men også kan skæres i forskellige papirer og sættes sammen til en farvet lille hjælper

Jeg valgte af temperaments spørgsmål et silhuetklip
Sværtede en mørk nattehimmel med 4 blå nuancer og Black soot foroven
sølvpaint blandet med vand strittes på med en pensel til stjerner
stemplet er farvet med akvarel-farveblyanter og enkelte af stjernerne er tegnet op med sølvtush
Lille hjælpers nissehue skåret i rødt karton og pelshuen er lavet med struktur paste . den tørre paste er penslet over med glitter glaze der fik et drys fint glimmer mens den var våd

pakkerne er dies der er med lille hjælper-dieen
Lille hjælper er limet på med flydende lim mens pakkerne er monteret med 3D puder
God jul er en die med skygge hvor jeg denne gang ikke brugte skyggen

grønt basiskort der kan stå op
1 layer er guldkarton
baggrunden er embosset med embossingfolder i big shot og sværtet med olivengrøn distress og den lille børste (jeg tror ikke vi bliver gode venner)
guirlanden er lavet med kun en gren der er standset flere gange og limet sammen
Julestrømpen er en die jeg har skåret i både ternet og rødt papir og sat sammen kanten foroven er lavet med strucktur paste og glimmer glaze der fik lidt ekstra glimmer mens den var våd. hæl og tå har stikninger med hvid gel pen
God jul die med skygge
en guldsnor er sat om guirlanden og limet fast med tape bag på strømpen der er monteret med 3D puder
guld palietter på granguirlanden
Her er resultatet der kommer når man går lige fra en live you tube med Berith Rosenfeldt og ind i sit krea-rum... næsten kopi eller kraftigt inspireret

Et kan-stå-kort  basiskort rødt karton (jeg kan godt se nu at jeg skulle ha lagt et lag guldkarton som 1. layer
Lilla karton med, mere rødt aftryk end man lige kan se på billedet,
gamle julekort udklip sat på guldkarton efter de er plattet og strittet med distress ink stain
Mistelten er en die skåret i distress stain indfarvet papir og pyntet med små halvperler som bær
en lille rød sløjfe af satinbånd
God jul er stemplet og embosset med guld  og varmpistol og klippet til et banner med saksen

 Hvid basiskort
baggrunden er et færdigt papir strittet med sølvpaint og vand så der bliver en fin stjernehimmel
De to grantræer er lavet af den Tim Holtz die der er med i Merry Moose sættet de er sne-pyntet med struktur paste  og malet over med glitter glaze med glimmerdrys
Jeg har limet en snor fast med flydende lim tværs over kortet målt efter hvor jeg ville ha træerne og bundet en lille stump snor om hvert træ så de to passer sammen med snoren. ingen kan se det ikke er en alm tørresnor
dieen med nissetøjet er en kina die jeg har skåret delene ud i forskellige farver karton. pelskanterne er skåret i glimmerkarton og limet på med flydende lim de små tøjklemmer er også en die der er med, de er kun limet i spidsen så de kan stritte lidt ud
sneen er glimmerkarton hvid skygget i kanten til at få højdeperspektiv i snedyngerne jeg har skygget med en helt lys blå distress god jul er en die med skygge skåret i sølvkarton

De to sidste basiskort i dette indlæg er ikke et alm  kort  med falset ryg
Det var det By Rosenfeldt viste i videoen som jeg synes er en knippel fin metode, så kan kortet stå og være lidt ekstra julepynt for modtageren

Jeg har skåret to stykker karton i A6 og et stykke hvid karton til at forbinde dem med en M form
Jeg valgte en A4 skråret midt over på langs så har jeg skrivefelt og 1½ tomme til hver scoreline og resten er en god længde til at lime på forreste karton
Og så har det godt kraftigt støtte til det kan stå op og pynte


1 kommentar: