tirsdag den 3. december 2019

Cardigan

 Stik mod alle mine principper og smag omkring kunststof-garn købte jeg 12 ngl af en tysk oprindelse jeg ikke kender

Garnet var pakket med 4 ngl og opskrift i hver pose og lå på et lagersalg jeg tilfældigt var til hver pose kostede 25kr og så var mine principper solgt
Pippilotta hedder garnet og er 73% polyacryl, 25% uld og 2 % viskose
løbelængde 69m pr 50g

Jeg fulgte den tyske opskrift men måtte lige omkring en FB--gruppe for at få lidt hjælp med forklaringen på kraven der er lavet med vendepinde

Jeg fik lukket ærmet lidt for stramt af, hvilket jeg først opdagede efter montering og blokning, men det har dog udlignet sig en del i brug.

Modellen er super dejlig i brug, men mine fordomme mod acryl holder stik, jeg har den lige så meget af som på

jeg har 2 ngl tilbage og overvejer at strikke kanter på forstykket da den ruller en del også efter blokning

pind 10  er 10m x 14 rk på 10x10cm så 2 aftener så var trøjen klar til montering

farven er meget mørk flaskegrøn med nister i alverdens farver og den sammen med prisen gjorde at  jeg ikke fandt det farligt at købt acrylgarnet, men det bliver en hjemmetrøje 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar